Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Ratta runt i Phuket town - no problem

Av Carl - 23 mars 2009 16:00

Nu är vi äntligen hemma efter en lååång dag i stan och på Central. Vi åkte först till Sony och lämnade in PC:n. Dom ville ha garanti papper men det har vi inte kvar. PC:n ska skickas till Bangkok för lagning. Dom lovade att mammas alla bilder inte ska försvinna ur PC:n. Det tar minst två veckor innan vi får tillbaka vår kära dator. Vi ska lösa det där med bilder till bloggen i morgon, på något sätt. Efter det åkte vi till Bangkok Aluminium och hämtade ett färgprov på skjutdörrarna till huset. Sen var vi så hungriga så vi nästan såg dubbelt men vi gick en liten sväng på keramik marknaden också. Där försökte mormor pruta med försäljerskan gav sej inte och mormor gav upp, mormor sa: jag köper något på IKEA istället. Nu måste vi verkligen äta sa mormor och så åkte vi till Central och åt. Jag åt majs och pumpa, det smakade så bra. Jag fick smaka mango shake till efterrätt men blev inte mätt så jag fick gröt också. Sen, det självklaraste i världen för mamma: kaffe på Starbucks. Pappa har som vanligt varit på bygget och i dag har dom gått igenom alla el ledningar och VVS rör. Orbortoren, dvs byns borgmästare var på bygget och hälsade på. Det var varmt i dag och pappa tar aldrig på sej något på huvudet och har så mycket att tänka på så han var lika slut som vi var när vi kom hem.

Jag hinner inte träffa mina tjejer så mycket nu när mormor är här. Tjejerna står på trappan och väntar på mej när vi kommer hem men då ska jag äta middag och sen är det för sent att gå ut (tycker mormor).  Det gör inget för jag kan ju busa med dom sen när mormor har åkt hem.

I morgon tror jag att vi ska till Kamala beach. Mormor sa att hon vill rida på elefanter och åka båt ut till öarna, men det får bli nästa år.

Kram och sov gott

Carl 

 
 
farmor

farmor

24 mars 2009 14:40

igår satt jag och ¨lekte med min mobil och plötsligt fick jag ljud i röstmeddelande! såvitt jag kan förstå så var det pappa Johan som sjöng ja må hon leva.Överraskningarnas tid är inte förbi.Jag lär mej fortfarande något nytt varje dag. Det verkar vara full rulle hos er också,va bra att mamma har börjat köra bil så kan ni fara runt när ni vill,pappa har ju myckeet att stå i.hälsningar till er alla från din farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards