Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Levande begravd!

Av Carl - 25 mars 2009 17:59

Titta riktigt noga på bilden så ser ni vad jag ser. Japp, ni ser rätt det ligger en levande begravd farang (utlänning) i sanden. Jag trodde inte mina ögon när mannen blev begravd. varför? Hur länge kan han andas? Ska ingen hjälpa honom? Ja, frågorna var många som snurrade i mitt huvud i dag på Kamala stranden. Han som begravde mannen satte till slut ett träkors bakom huvudet på han som blev begravd och la dit blommor. Då hade jag sett nog och gick och badade istället. Det gick inte så höga vågor men två vågor skvätte upp mycket vatten i ansiktet på mej men det gjorde inget, jag blev inte rädd. Jag har åkt båt och varit med om mer drama än så. När vi kom tillbaka var den begravda mannen borta. Jag antar att han var helt begravd, konstigt för ingen verkade ledsen. Jag somnade på solstolen och sov så skönt en stund. Havets brus och den friska luften kan vara mycket sövande ibland. När jag vaknade var mormor redo för en shoppingrunda. Ok, tänkte jag. Det gäller att ge och ta här i livet, klart vi ska gå på en shoppingrunda.

När vi kom hem låg pappa på soffan och pustade ut efter en ansträngande dag på berget. Mycket har hänt i dag med vägen och bygget. Mormor överraskade och sa att nu bjuder jag på mat på Riccos! I kväll jobbade Leffe och han bjöd mej på köttbullar, potatismos och lingonsylt. Pappa mosade ihop allt till en smet och det smakade mumsigt gott. Leffe och pappa känner varandra så vi blev bjudna på kaffe och efterrätt också. Pappa och mormor frågade om Leffe hade spelat golf på sista tiden? Dom retade honom lite för att han spelade så dåligt när han var med i tv-programmet Semester Svenskar.  Leffe ursäktade sej med att han spelade som en kratta för han var otroligt nervös för att dom filmade honom. Jag bryr mej inte att han spelade dåligt för köttbullarna var så goda och det var massor med barn på restaurangen som sprang runt min vagn. Rena rama dagiset sa mamma! En spännande kväll var det för mej men nu är jag helt slut och måste sova.

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

25 mars 2009 20:35

När man har semester är det väl meningen att man ska vila och ta det lungt,men med de dagsprogram ni har skulle jag tro att mormor behöver ta semester när hon kommer hem till Sundsvall.Va bra att hon har morfar som kan pyssla om henne.Tur för dej att du har kvar tjejerna på hotellet att umgås med så saknaden efter mormor inte blir alltför kännbar.Idag har det varit sol och en grad kallt,men jag har inte varit ute för jag har pysslat om alla mina blomster.Nu är det dags för mej att sova.Hej så länge.Din farmor

http://carlisuring

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards