Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Carl - 28 mars 2009 13:10

I dag på lunchen fick jag för första gången provsmaka lime. Alla trodde att jag skulle grimasera och spotta ut men jag rörde inte en min! Tvärtom, jag ville inte släppa min senaste smakupplevelse. Det smakade syrligt, fräscht och uppfriskande. Man ska inte äta så mycket citrusfrukter när man är så liten som jag är men man får smaka i alla fall. Här i Thailand finns det inte så mycket barnmat på burk. Jag vet inte vad dom thailändska barnen äter men jag antar att det lagas mycket mat hemma. På en affär som vi brukar handla på finns tre olika barnmatsburkar att välja mellan. Om du är liten och ska till Thailand på semester, ta med dej några barnmatsburkar så att du inte hungrar ihjäl. Mormor hade med sej många burkar till mej från Sverige. Max och Melina hade också med sej flera burkar när dom var här. Det tog jag tacksamt emot. Välling finns inte heller här men det har jag tröttnat på så det gör inget. Mamma säger att i Sverige finns det hur mycket barnmat som helst på affärerna. Jag brukar smaka på mammas och pappas mat när vi äter middag. Köttfärsås och lax är jätte gott! Köttbullarna på Riccos är grymt goda. Jag smakar på det mesta och tycker om allt utom couscous.  

Jag ska ju bli kock när jag blir stor så det här med mat är viktigt för mej.

Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards