Alla inlägg under mars 2009

Av Carl - 9 mars 2009 05:44

Jiiiiipiii, mormor kommer och hälsar på oss på Phuket!!! Jag skickar med en bild på något jag vet att du inte får glömma för då blir det problem.

Just det, passet, glöm inte det!!! Jag har hört att det är viktigt att ha med sej, det har pappa sagt.

Tråkigt att morfar inte kommer med men vi ses till våren. Någon måste ju vara hemma och ta hand om kattorna, hi hi. Om jag hade en bild på dessa enastående kattor så skulle jag sätta in den.

Mormor hittade en flygstol på nätet och slog till, helt rätt! Min mormor är en energisk person med många järn i elden och det är ju jätte bra för det är jag också. Vila upp dej ordentligt innan du kommer så att du orkar med lilla mej. Vi ska bada, upptäcka världen och åka runt i vagnen.


Du är så välkommen, kram från Carl

Mamma och pappa hälsar

Av Carl - 8 mars 2009 06:44

I dag åkte min farbror Lennart, hans fru Barbro och deras kompisar hem till Säter. Dom har varit här på semester i ett par veckor och nu var det dags att åka hem till verkligheten. Dom flyger hem med Novair/Apollo där mamma jobbar när hon inte är mammaledig. Deras son Fredrik stannar ett tag till, han har varit ute och rest sen i november. Det är väldigt familjärt och mysigt här på Surin Gate där vi bor. Olika människor kommer och går, släkt, vänner och såna jag aldrig träffat förut. Jag kommer att sakna stället när huset blir klart och vi flyttar dit men vi bor så nära så jag kommer att vara här jätte mycket ialla fall. Jag har ju mina tjej kompisar här och dom vill jag ju träffa varje dag. I dag skiner solen och det är jätte varmt. I går öste regnet ner igen i flera timmar, så konstigt väder.


Ha en bra dag/Carl

Av Carl - 7 mars 2009 17:50

För några dagar sen var vi i Patong och shoppade loss. Vi var mest i Jung Ceylon där vi åt, fikade på Starbucks och shoppade. Jag köpte ett par solbrillor, skit snygga! Jag valde mellan ett par blå och ett par gröna men valde som ni ser på bilden dom blå. Brillorna är så fina, jag är så nöjd. Vi gick en sväng på Bangla road och Beach road också. Mamma köpte en vit, Jimmy Choo kuvert väska. Den var dyr tycker jag, 1200bath med tanke på att mina solbrillor kostade bara 100bath men mamma var värd väskan tycker jag, den var snygg. Melina har en likadan fast svart, den finns i rött också. Mamma säger att hon ska ha den när hon ska gå ut!? Hon måste mena att hon ska ha den när VI ska gå ut för jag är alltid med.  Det finns hur mycket som helst att köpa i Patong men vi ska till Bangkok till veckan så jag och mamma ska spara på shoppingen ett tag nu.


/kram Carl

Av Carl - 6 mars 2009 06:54

I december var det byggstart på vårt hus i Surin, Phuket. Högsta munken kom och välsignade bygget med rökelser och böner. Munken skvätte heligt vatten på bygget och på pappa och hans allt-i-allo man som heter Chang. Huset beräknas bli klart i juli och stort blir det, alla ska få plats. Pappa är på bygget varje dag och kontrollerar så att allt blir 100% rätt. Ibland är jag och mamma också där och kontrollerar. Då brukar pappa säga att nu kommer the big boss, då skrattar alla byggjobbarna. Big boss, jag antar att han menar mej?

Huset ligger på Surin berget med utsikt över Surin beach och Bangtao beach. Jag längtar så tills det blir klart, det ska bli så kul.


Carl

Av Carl - 5 mars 2009 12:06


Men HALLLÅÅÅ vart tog ni vägen? Ni är inte vid poolen i dag? Vem ska jag busa med? Kocken?! Som ni ser på bilden så har jag ingen lust med det. I dag är jag lite sur. Regnar gör det också, igen.


I dag flyttar vi ner till första våningen, från femte. Pappa ska få ett eget rum för sina papper så att inte jag river runt bland dom. Det kommer att bli jätte bra för det är större och jag kan åka runt i min lära-gå-stol. När man går ut från altanen kliver man nästan rakt ut i poolen.


Kram Carl


Av Carl - 4 mars 2009 06:27

I går kväll körde vi till flygplatsen och sen försvann mina syskon och Jakob! Dom sa hej då och jag förstod ingenting. Vadå hej då? Ni kom ju nyss!? Vi som har haft så kul! Vart ska ni? Vad menar ni med att lämna oss kvar? När vi gick till bilen såg min pappa ledsen ut och jag fick en klump i magen. Men jag tänkte att i morgon är ni säkert vid poolen igen och allt är som vanligt. Vi har hunnit med massor: åkt båt, shoppat, bowlat, tennis, spelat kort och busat. Till golfbanan och på bion fick jag inte följa med och när vi åt på Club Lime fick jag åka hem tidigre än er. Men allt annat har jag varit med på. Det har varit så kul att häng med er.


Kram Carl

Av Carl - 4 mars 2009 03:50

Ja, tyvärr har det varit dåligt väder här på Phuket i några dagar med regn och moln men nu skiner solen igen. Regnet har då och då verkligen öst ner som det kan göra här i Thailand. Vanligtvis är det runt +35 men när det har regnat har det endast(!) varit runt +27. Jag som bor här tycker det är ganska skönt men mina syskon vill ju sola! På bilden ser ni lägenhetshotellet som vi bor på. En annan dag ska jag sätta in fler bilder så ni kan se hur vi bor.

I dag är det sista dagen med gänget. Max, Melina och Jakob åker tyvärr hem i kväll. Pappa sa att dom vill in till Patong och shoppa det sista innan dom åker. Ska skynda mej att bli klar, äta gröt, byta blöja, packa väskan allt tar sin tid när man är liten och söt som jag är.

Vi hörs sen

Kram på er

Av Carl - 3 mars 2009 18:05

Hej


Min syster Melina (till höger på bilden) och Gabby klädde ut mej till en flicka i en röd, söt liten klänning. Melina visade mej för tjejerna på hotellet och Nueng började nästan gråta: ta av khun Carl klänningen sa hon. Pop, en av dom andra tjejerna skrattade gott. Dom kallade mej för farang katoy!! Det var då jag förstod att något var helt fel. Farang betyder utlännning och katoy betyder ladyman. Det var första och sista gången jag hade på mej flick kläder. Men jag måste erkänna att klänningen var ur gullig. Melina köpte klänningen i Patong, det är en pressent till en tjej där hemma.

En annan dag ska jag skriva om tjejerna här på hotellet, mina kompisar. Det är tur att dom finns så att mamma får vila lite ibland. Vi bor ju så långt ifrån släkt och vänner som kan hjälpa till. Jag är rätt så aktiv och har mycket energi.

I dag åkte Gabby till Singapore, hoppas du får det bra där. Det var trevligt att träffas, vi ses säkert igen.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards