Alla inlägg den 21 april 2009

Av Carl - 21 april 2009 06:20

Vi åkte från hotellet redan kl 06.00 för vår flight hade avgång 07.30 Jag blev väckt och fick lite gröt sen bar det iväg till flygplatsen. Vår chaufför stod pliktskyldigt och väntade på oss och hälsade glatt: Namaste, när vi mötte honom. Det betyder hej. Vi fick vänta ett tag på flygplatsen och det var så äckligt där. Mamma skulle gå på toa men var tvungen att vända i dörren för hon höll på att kräkas. Hon gick till nästa toa men den var lika illa den. Mamma sa att det var bland det snuskigaste hon sett. När vi kom ombord på flyget så var den upplevelsen glömd och det pirrade i hela magen för vi skulle flyga bland bergen! Vi flög med Buddha air i ett propeller plan med plats för 14 personer. Piloterna startade planet och vi skumpade iväg och steg med en väldans fart. Sen flög vi längs efter Himalaya, vädret var klart och fint så vi såg varenda topp. På den här resan han vi inte bestiga Mount Everest men jag har i alla fall sett världens högsta bergstopp på nära håll. Det var så mäktigt att sväva ovanför molnen och se bergskedjan. Det är en oförglömlig upplevelse!

I dag ska vi åka "hem" till Thailand igen. Vi ska till Pattaya för pappa ska träffa sina golfkompisar från Stockholm. Det känns skönt att åka "hem" igen men jag kommer aldrig att glömma Nepal. Khatmandu är så fattigt och smutsigt men kommer man bara upp i bergen en bit så blir det renare och finare. Det är stora kontraster här och vi har hunnit se mycket under vår vecka. Det är många "flummiga" hippie människor som åker hit för att "finna sig själva". Många reser hit för att för att ge sej ut på vandring och bestiga berg. Jag kan inte vandra än, jag är inte flummig och jag behöver inte finna mej själv för än så länge har jag koll på vem jag är. Men om jag någon gång i livet tappar bort mej själv så kanske jag åker tillbaka hit för att vandra och hitta tillbaka till mig själv, men det tar nog tid.
Nu ska vi till flygplatsen och nya äventyr väntar, tjooho!!
Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards