Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Carl - 5 maj 2009 18:12

I dag pratade jag med kocken här på hotellet ett tag. Han har inte så mycket att göra nu när det är låg säsong här. Eller sommar säsong som många hotell ägare här har bestämt att det ska heta nu. Det klingar bättre är låg säsong. Jag berättade för kocken att jag inte vet längre om jag ska bli kock när jag blir stor. Jag har funderat fram och tillbaka och nu vet jag inte längre hur jag ska göra. Mina föräldrar känner ett svenskt par som har en dotter som är 13 år och hon ska bli elefant skötare säger hon. Det låter så mycket mer spännande än kock. Jag tycker väldigt mycket om hundar så jag kanske kan bli hund uppfödare. Eller så tänkte jag att jag kan ju slå två flugor i en smäll och bli en kock för hundar men sen kom jag på att hundar äter vad som helst så det var ingen bra idé. Jag ska fundera på saken och återkommer, jag har ju ett tag på mig innan jag måste bestämma mig. 

Min pappa gick till blomster tanten och beklagade sorgen i dag.( Om du inte läst vad jag skrivit tidigare så har jag skrivit om en tragisk händelse när en 12-årig pojke blev skjuten) Mamman berättade för pappa att hon inte längre har något att leva för längre. Hon har öppnat blomster affären av en anledning och det är att det inte finns bidrag här. Om hon inte jobbar så är det ingen som tar hand om henne och om hon inte jobbar får hon inga pengar att handla mat för. Mamman sa att den lokala polisen inte kunde garantera mannens säkerhet här och därför får han sitta häktad i Phuket town istället. Polisen måste ta med mannen hit till mordplatsen och gå igenom vad som hände men det har dom inte gjort än för dom vet att det kommer att bli bråk och problem då. Många vill se mannen död efter vad han gjort. Mamman berättade att hon alltid varit djupt buddistiskt troende men nu har allt det runnit av henne och hon vill bara att mannen ska dö. Pappa köpte rosor till mamma och åkte sen hem och var mycket illa berörd av att se mamman så sjuk av sorg. Jag bestämde mig då för att bli polis och ha en egen polis hund. Hunden och jag ska jaga elaka människor och hjälpa sådana som blomster tanten hela dagarna.

Carl/ blivande polisman 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards