Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Carl - 6 maj 2009 17:02

I dag var vi i Laguna och tittade runt i några antikaffärer. I en av antikaffärerna stannade vi jätte länge för pappa känner han som äger den affären. Där fanns så fina statyer och Buddha figurer, både antika och ny tillverkade. Vi ska ha några figurer i huset men resten av huset ska gå i modern stil. Mamma fastnade för en stor, rödaktig Buddha figur med 10 armar. Antik handlaren sa att den är över 300 år gammal och importerad från Vietnam. Pappa såg lite blek ut, antik handlaren sa inte ens hur mycket den kostade. Efter ett tag blev jag så uttråkad av alla Buddha figurer och allt det andra som fanns i affären och gick ut. Utanför butiken träffade jag en kille som hade en badboll. Det var så mycket roligare än alla statyer i världen. Jag fick låna badbollen ett tag och lekte hej vilt med den tills killen ville ha tillbaka den. Han kanske trodde att den skulle gå sönder om jag fortsatte att leka med den. Pappa var inne i butiken ett bra tag och pratade och pratade med antikhandlaren. Det sist jag hörde att dom pratade om var när pappa frågade om det hade varit inbrott i någon av hans butiker någon gång. Han äger flera butiker och den här butiken har öppen vägg på baksidan så det är bara att hoppa rakt in. Butiken i Surin har flera statyer som står på gården utanför butiken som det bara är att lyfta iväg om man skulle vilja. Antikhandlaren förklarade att thailändare är så vidskepliga och mörkrädda så dom vågar knappt röra vid gamla Buddha figurer. Dom skulle inte våga stjäla sånt här sa antikhandlaren. Om någon skulle stjäla något så är det mycket svårt att sälja vidare sådana här antikviteter. Det är till och med svårt att anställa en vakt som sover i någon av mina antikaffärer för dom är så rädda sa antikhandlaren....

Min pappa är väldigt bra på att prata så det tog en evighet men tillslut kom han ut från affären och vi åkte hem. Jag har fått en ny rutin nu, jag ska gå och lägga mig tidigare har mina föräldrar bestämt.

Sov gott/ Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards