Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Carl - 17 maj 2009 12:57

En fotbollsplan i fullskalig storlek, en basketplan, ett gym, två pooler varav en med olympiska mått, fyra tennisbanor, lekpark och litet vattenland det är vad som kommer att finnas på en skola som håller på att byggas några mil från oss här på Phuket. Alla klasser finns där, från dagis till gymnasium. Vi var där i dag och tittade. Dom bygger för fullt och dagiset är redan färdigt. Där ska jag få gå på dagis när jag har fyllt tre år. Föräldrarna får använda alla faciliteter inklusive ett spa på dagarna när barnen går i skolan. Det låter för bra för att vara sant, tycker mamma. Jag känner på mig att mamma inte kommer att spela fotboll på dagarna men spa:t lockar nog en hel del. 

Tidigare i dag var mamma och jag ute och gick. Vi gick på några småvägar och kom lite på villovägar och då började det att regna. Vi var tvungna att ringa efter pappa som fick köra runt på småvägarna och leta rätt på oss. Det är inte lätt att förklara var man är när alla hus och vägar ser lika dana ut men tillslut hittade pappa oss. Vi satt och väntade på honom hos en thai/muslimtant som sålde lite godis och chips. Hon tyckte det var trevligt med lite sällskap ett tag. I morgon ska pappa åka till Bangkok bara över dagen. Jag undrar vad mamma och jag ska hitta på hela dagen för oss själva?

Kram Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards