Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Carl - 24 maj 2009 17:51

Två pike´, två T-shirts, två shorts, ett par mys byxor och en tröja, det är dagens shopping. Jag slog på stort i dag och köpte nya kläder för jag kan inte åka till Sverige med bara tunna sommarkläder. I dag har det varit 43 gr här och svetten rinner trots tunna kläder. Här har går jag klädd i ett tunt linne och små shorts på dagarna.  Jag tror jag behöver vara lite varmare klädd än så i Sverige, inte för att jag tror att det blir en dålig sommar med ändå. Tänk dig själv att komma till mormor och morfar i Sundsvall med så lite kläder på sig. Då är jag förmodligen blå frusen innan jag kommit fram. Egentligen var det helt fel dag att shoppa på, för på söndagar är många thailändare lediga men vi kan ju shoppa vilken dag som helst. Det var så hysteriskt många shopping glada thailändska familjer ute i affärerna i dag. Helt hysteriskt mycket folk som drog och slet i allt men resultatet var lyckat så jag är nöjd och glad. Tidigare på dagen var vi på Home Works för pappa skulle betala för stengolvet som har kommit till huset. Mamma och jag gick till Starbucks och väntade där på pappa. Mamma hade flera gratis kuponger och datumet går ut nu på dom så vi löste in dom och sen hade vi kaffe provning. I vanliga fall dricker mamma och pappa latte´eller espresso men nu provade vi alla möjliga kaffe varianter. Det var vispgrädde, chokladsås, sylt topping och vanilj smak. Grädden var söt och fluffig och smakade underbart. 

I dag har det varit en bra dag för mig tycker jag. Förkylningen försvann lika fort som den kom och jag mår fina fisken igen! Men mest glad är jag för att farmor mår lite bättre och att jag snart får träffa min farmor, mormor, morfar, mina syskon och alla andra snart igen! 

Kram 


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards