Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Carl - 16 juni 2009 19:34

Nu mår jag lite bättre och beslöt mig för att gå ut en kort sväng i dag. Vädret var behagligt, som en vuxen skulle ha sagt. Lite kallt men ändå helt ok för solen lyste och det regnade inte. Det var så skönt att andas frisk luft och få lite sol på min bleka näsa. På midsommar ska man plocka sju sorters blommor om jag inte missuppfattat saken. Jag ville vara ute god tid och började plocka redan i dag. Blommorna kan ju ta slut om alla ska ut och plocka nu till midsommar. Jag plockade några blommor och tog med dom hem men då sa mamma att blommorna kanska inte klarar sig hela vägen upp till Sundsvall. När jag var liten var jag i Sundsvall och hälsade på men jag minns inte om det fanns gott om blommor där. Hela eftermiddagen har jag funderat på varför man ska plocka blommor och lägga dom under kudden. Till slut  kom jag på varför man ska göra det! Man drömmer då om den man ska gifta sig med....hmm det känns lite avlägset om jag ska vara ärlig. Det kanske räcker med dom blommor jag hittade i dag. Jag tror inte jag vill veta vem jag ska gifta mig med, inte än i alla fall. Mycket vatten hinner rinna under broarna innan dess. Små grodorna och midsommar stång låter som en bättre passande tradition för mig.

I morgon kommer det en babe och hälsar på MIG. Nu blev ni nyfikna, eller hur?

Kram Carl

   

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards