Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Carl - 21 juli 2009 20:57

Suck, pest och pina så tråkigt att alla har åkt hem. Farmor åkte hem i måndags och mormor/morfar åkte hem i dag. Vi har haft så trevligt tillsammans. Farmor läste en bok för mig och jag visade henne hur en flugsmälla fungerar. Farmor är imponerad av mig för jag snappar upp allt väldigt fort och lär mig nya saker snabbt. Jag kramade farmor många gånger när vi sa hej då. Mormor har lekt med mig och matat mig. Mormor har jag också kramat många gånger, speciellt när hon matade mig. Morfar och jag fick roa oss när mamma och mormor shoppade. Morfar har ett sådant tålamod och är världens snällaste. Det har hänt roliga saker hela tiden så jag vet inte vad jag ska börja skriva. En rolig grej som hände var att morfar körde en repris på sitt skägg trick. Mormor klagade som vanlig på morfar att han måste raka sig. Nu sa mormor att han måste raka sig för att JAG blev rädd för morfars skägg! En morgon såg jag att morfar hade rakat sig och efter en stund sträckte jag mig fram för att känna hur han kändes utan kaluffsen i ansiktet. Då först såg mormor att morfar hade rakat sig och utbrast: nämän, har du rakat av dig skägget!!? Ha ha, mormor missade det igen!!

En dag var mamma, mormor, morfar och jag till mammas lägenhet som hon har uthyrd. Det kommer snart en ny hyresgäst och vi (morfar) skulle lägga ut trä trallen på balkongen till den nya hyresgästen. Jag blev lite trött och som vanligt då blir jag aktiv och kröp runt och hittade på bus. Mamma bytte blöja på mig och jag fick krypa runt ett tag utan blöja. Då blev jag så kissnödig och tänkte att det är ingen som ser att jag kissar på golvet. Självklart blev jag avslöjad och mormor började torka upp kisspölen. Då fick jag dåligt samvete och skulle hjälpa mormor att torka. Jag kröp dit fort som blixten och råkade sladda till för det var blött och fort runt och landade på rygg mitt i pölen. Det gjorde lite ont men jag blev mest förvånad att jag plötsligt såg taket i stället för golvet. Mormor och mamma skrattade och jag tyckte det var lite pinsamt att det blev som det blev. Mamma tog på mig en blöja och la mig i vagnen, jag somnade på några minuter.

Vi har varit ute och åkt båt också. Vi åkte hela vägen från Gustavsberg till Strandvägen och la till på pappas svågers plats. När vi skulle lägga till hade en liten motor båt lagt till där och pappa sa: ni ligger på en hyrd plats!! Dom fick bråttom därifrån må ni tro. Vi åt och skålade i mouserande vin som farmor hade med sig. Sedan gick jag, mamma och mormor iväg för att köpa glass. Vi passade på att smita in på Sture gallerian och kolla lite sedan köpte vi glass och gick tillbaka till båten. Det var en otroligt fin och solig dag som jag sent ska glöma.

Kom snart tillbaka, jag saknar er redan.

Puss från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards