Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Carl - 14 augusti 2009 14:22

Min pappa gjorde världens godaste fisksoppa. Överlägset godast, helt utan konkurrans. Pappa är världens bästa kock, tycker jag. Jag är så stolt över min pappa. Jag hjälpte pappa lite men det mesta gjorde han själv. Jag plockade färska kryddor som jag odlar i krukor på gården och jag hjälpte pappa att smaka av soppan. Nästa sommar ska jag odla massor med färska kryddor och örter. Det är så härligt att plocka och använda det i maten. Nu har jag dill, gräslök, persilja, timjan, oregano och dragon. Nästa sommar ska jag ha så många fler!

I går var jag hos min gudmor Sara och hennes familj hela dagen. Jag lekte med Siri och gav henne flera pussar på munnen. Det var min egen idé att pussa Siri. Mamma började skratta och Siri såg lite förvånad ut när hon fick en stor blöt puss mitt på munnen. Klockan tre slutade Hedda på dagis och kom hem. Hedda ville inte att jag skulle ha hennes skor på mina händer när jag kröp runt på golvet. Tur för Hedda att jag går mer och mer nu och inte behöver ha skor på händerna. Vid sju kom pappa och hämtade oss och vi åkte hem. Både mamma och jag stupade i säng och sov gott nästan hela natten.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards