Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Carl - 22 augusti 2009 13:06

Det är väl ingen som missat att det har regnat hela dagen i dag? När jag vaknade i morse hörde jag hur det smattrade mot taket. Det lät mysigt men man måste kliva upp i alla fall för jag har så mycket att göra. Om man inte jobbar undar så läggs allt på hög och då känns jobbigt efter ett tag. Det är tur att mammas oranga regnställ från -70 talet fortfarande finns kvar för det kom väl till pass i dag. Regnstället känns som nytt trots sina år på nacken. Jag drog på mig regnstället och gick ut i regnet. Först gick jag och tittade till hästarna i hagen. Dom var blöta och tittade på mig med stora ögon och verkade ha lite hemlängtan till stallet. För övrigt verkade allt vara bra med hästarna och jag gick vidare till grushögen. Någon har gjort en stor hög av gruset och jag gör mitt bästa för att plana ut högen så att ingen ska snubbla på den. Det var ganska jobbigt att klättra uppför grushögen med gummistövlar och regnkläder men tillslut gick det. Påvägen hem hämtade jag tidningen i brevlådan. Pappa tycker inte om regn och vägrade gå ut för att hämta tidningen i dag. Inga problem, den hämtar jag! sa jag. 

Till mormor och morfar vill jag säga: Tack för senast! Det är tråkigt utan er. Det blev så tyst, och lite tråkigt också. Det är tur att jag har så mycket att göra annars kanske jag skulle sitta och deppa i regnet.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards