Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

En milstolpe i mitt liv

Av Carl - 12 oktober 2009 19:21

    

I morse sa mamma och pappa att nu ska vi åka till ett dagis och häsa på. Ja, just det, sa jag. Det har vi pratat om tidigare och nu var det alltså dags. Vi åkte till Svenska skolan i Kamala som drivs av Maria och hennes man. Mamma och pappa pratade om att det tar tid med inskolning för barn på dagis. Ibland kan det ta tid och vara lite jobbigt. När vi kom fram gick jag så fort jag kunde rakt in och började plocka bland leksakerna. Jag hälsade på så många av barnen jag kunde och livet lekte. Vilket ställe! Tjoohooo, så kul jag hade i dag. i morgon ska jag träffa en kille som heter Oliver, 2 år. Oliver började på dagiset för några veckor sedan men gråter mycket varje dag. Han kommer till dagiset redan kl 08 på morgonen och går hem före lunch. Oliver hade redan gått hem när vi kom men i morgon ska jag få träffa honom. Maria sa att Oliver kanske blir glad när han träffar mig för alla barnen är äldre än honom på dagiset.

På eftermiddagen åkte mamma och jag till stranden. När jag var ute och gick träffade jag en vit hund som sa hej! Lustigt, för jag trodde inte hundar kunde prata. Hej på dej, sa jag och gick vidare.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

12 oktober 2009 20:36

Så konstigt det kan bli ibland. Jag skrev en lång kommentar, men det verkar som den försvann! men du ska veta att jag läst dagens blogg och sett att du varit på dagis. nu skall jag gå till sängs, natti,natti och sov gott du med.Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Hedda

12 oktober 2009 20:43

Hej Calleponken, ja jag är inte förvånad! Exakt så gjorde du första gången du kom hem till mig i år med. Travade rakt in helt orädd fram till leksakerna i vardagsrummet och satte igång att leka! Du är en nyfiken tuffing. Kram från din stora kompis Hedda. Ps. min lilla fjantsyster har gått några steg idag utan stöd. Jag tycker hon är gullig men väldigt besvärlig. Och ibland vill hon inte krama mej och då deppar jag. Jag är ju faktiskt världens bästa storasyster. DS.

 
Ingen bild

Gammelfaster

13 oktober 2009 10:20

Hej Carl,
Så roligt det är att läsa om alla dina äventyr, vad ditt liv verkar härligt, stranden o havet ser så inbjudande ut, du ska se att det kommer att locka till simturer då du bli lite äldre. Här rasar årets första snöstorm!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur går det på dagis? Stor kram

 
Ingen bild

mormor

13 oktober 2009 10:43

Hej Carl, va´bra att du gillade dagiset och alla barnen där. Hoppas att du och Oliver kommer överens och att fröknarna tar väl hand om er. Får ni lära er att prata thailändska där eller är det bara svenska språket som gäller? Du kommer säkert att ha mycket att berätta nästa gång vi träffas.

Stor kram från mormor som längtar så mycket efter dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards