Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Vinden har vänt

Av Carl - 21 oktober 2009 05:08

  

Nu har oturs vindarna vänt och det börjar bli som vanligt igen känner jag. I förrgår gick jag och mamma ner till vägen och frågade arbetarna som gör en trotoar om dom sett mitt däck? Vi tog med ett av dom andra däcken och visade det för dom. Ingen kunde prata engelska utom en man som kunde ett ord: tomorrow, sa han. Mamma och jag gick hem och ringde till Urban jungle på New Zealand men dom sa att det skulle bli jätte dyrt att skicka ett däck till oss. Typiskt, tänkte jag. I går gick vi tillbaka till vägarbetarna och letade rätt på samma tandlösa man som vi försökte prata med dagen innan. Han sa: tomorrow igen. Vi började gå tillbaka till hotellet och då kom mannen efter oss med däcket i handen! Jag trodde inte mina ögon! En anställd på hotellet pratade med mannen och förklarade sedan att mannen hade hittat däcket när han jobbade och han visste inte vad han skulle göra med det så han tog hem det. När jag frågade efter däcket så sa han det enda ord han kunde: tomorrow och menade att han skulle ta med det nästa dag vilket han gjorde också. Mannen fick 200 bath (50kr) av oss och blev överlycklig. Det är nästan en hel dagslön för honom. Alla blev glada och nöjda!

Vi åkte upp till pappa på bygget och berättade den glada nyheten för honom. Jag hjälpte till att styra upp bygget för att underlätta pappas dag lite. Som ni ser på min min så har jag lärt mig att man ska vara bestämd och veta vad man vill.

I slutet av oktober kommer min faster och hennes man hit. Det ser jag framemot! Jag ska beställa några burkar med barnmat av dom. Mina burkar från Sverige är slut och jag är trött på kyckling.... Tänk att det bara finns två smaker på barnmatsburkarna här på Phuket: kyckling med grönskaker eller kyckling med coscus. Jag äter restaurangmat men ibland är det gott att ha något färdigt hemma.

Kram från Carl

 
 
Mita

Mita

21 oktober 2009 07:54

Vad härligt att vinden vänt..........
Vilket underbart ställe att tillbringa våra svenska tråkmånader på.

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
farmor

farmor

21 oktober 2009 09:30

Grattis Carl! Det var roligt att du fick tillbaka dittvagnshjul.En sorg ur världen. Nu ska jag gå till Sturebadet och gotta mej . Hej så länge.Puss Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards