Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Nanny wanted!

Av Carl - 22 oktober 2009 11:06

Ha, ha haaaa!!! Måste berätta en så rolig grej som hände idag. Mamma satte in en annons på nätet i den en lokala tidningen här på Phuket att hon sökte en nanny till mig som är 1.5 år. Det ringde en tjej som var mycket intresserad av att vara min nanny. Mamma och hon pratade ett tag och skulle precis bestämma träff för en intervju när tjejen sa att hon tyckte att det var bra att jag var 15 år. Nä, sa mamma vår son är 1,5 år. Jaha, sa tjejen och lät inte lika intresserad längre. Mamma läste annonsen på nätet och såg till sin förskräckelse att det hade försvunnit ett komma tecken mellan 1:an och 5:an....Opps! Det är än så länge fem stycken som har ringt och alla är från Filipinerna. Vi har träffat två och den tredje kommer snart på intervju.

I går kväll hade vi staff party för alla byggnadsarbetarna som bygger huset. Det var så kul!! Mammas kollega Anna, hennes sambo, deras dotter Elise och deras lilla söta baby Isolde följde med oss på partyt. En av tjejerna som jobbar som byggarbetare lekte med mig och Elise hela kvällen. Jag vet inte vad hon heter med hon var så snäll och rolig. Mamma sa till pappa att hon skulle vilja att hon var min barnflicka. Pappa tyckte det var en bra idé och i morgon ska pappas kollega Dong prata med henne. Hon pratar bara thai men det är bra för då lär jag mig thai snabbt. Hon skulle kanske kunna jobba 50% på bygget och 50% som nanny. Håll tummarna att hon vill det för hon är överlägset bäst hitills.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Gammelfaster

22 oktober 2009 19:43

Carl, klart att jag håller tummarna så det blir jättebra för dig! Stor kram

 
Ingen bild

Sara

22 oktober 2009 21:12

Hej Carl vilken tur att ni fick tillbaka hjulet! Och hoppas det g[r bra att hitta en fin nanny. I morgon ska Hedda o Siri [ka till ett lekland i Bromma. Om det 'r roligt kan vi kanske prova det tillsammans till sommaren. Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards