Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Burger King och party

Av Carl - 30 oktober 2009 16:56

  

Måste bara säga att burgarna på Burger King är fantastiskt goda. Det tycker både mamma, Na och jag. Grillat är godast eller vad man brukar säga. Jag försöker tugga så gott det går men pommes frites är enklare att tugga. Nu har Na hängt men mig och mamma varje dag sedan hon började sitt jobb som min nanny. Vi håller på att vänja oss vid varandra och det går för det mesta bra. Na kan bara säga god morning och thank you på engelska och mamma kan säga några enstaka ord på thai. Ibland blir det lite svårt att göra sig förstådd men det brukar alltid ordna sig. Na hänger med oss även när hon inte förstår alls var vi ska eller vad vi ska göra. Allt har gått bra förutom när vi var på premiär öppningen av restaurang Basilico i Kamala. Mamma trodde att jag skulle somna i vagnen när Na och jag var ute och gick i Kamala. Där misstog sig mamma och hennes önsketänkande sig totalt. Jag ville inte alls sova för jag förstod att det var skoj på gång inne på restaurangen. Hela vägen runt Kamala vrålade jag så att jag tillslut nästan inte fick någon luft. Mamma kom ut från restaurangen och gick med mig och Na och då satt jag tyst i vagnen men vägrade sommna. Så fort mamma försökte smita in på Basilico så skrek och protesterade jag. Tillslut tog mamma med sig båda Na och mig in på partyt men det blev inte heller bra. Jag trivdes som fisken i vattnet och gick runt och hälsade på folk. Restaurangen som är Italiensk har dekorerats med pasta och det är fantastiskt roligt att tugga på okokt pasta samtidigt som man klättrar i sofforna. Det var värre för Na. Na såg skräckslagen ut och tittade ner i golvet hela tiden. Mamma pekade på buffén och visade att Na kunde ta vad hon ville men Na skakade bara på huvudet. Mamma visade Na vårat bord där våra vänner satt men Na ville inte sätta sig där utan skakade bara på huvudet. Vad gör man?! Jo, man tar med Na till den lilla affären som ligger bredvid restaurangen och köper dricka, chips och kakor till henne. Na satte sig utanför affären och mumsade på det hon hade fått och vi andra festade vidare inne på restaurangen. Efter ett tag fick jag dåligt samvete och gick ut till min fina nanny och lekte med henne tills det började spö regna och vi vinkade till mamma och pappa att det var dags att åka hem. Mamma och pappa pratade om kvällen och hoppades att Na inte kände sig dum på något sätt för att hon inte lyckades hålla mig från festen. Dom trodde att Na hade tagit kvällen bra och bestämde att hon skulle komma kl 10 dagen efter. Morgonen efter gick mamma och jag ut och väntade på Na men hon dök aldrig upp. Mamma såg blek ut och ringde till pappa. Båda befarade det värsta, nämligen att Na kände sig misslyckad och inte ville fortsätta vara nanny. Det är inte ovanligt här att en anställd bara slutar dyka upp. Det verkar vara enklare än att säga vad problemet är och försöka lösa det. Dong ringde till campen där Na bor men hon var inte där. Mamma pratade men Nueng och hon sa att kanske tycker Na att hon inte längre passar som nanny och därför dyker hon inte upp. Självklart ringde mamma till Na flera gånger men hon svarade inte på sin mobil. Efter ett tag ringde en byggarbetare från campen till Dong och bad någon från bygget åka iväg och hjälpa Na för hon hade fått "soppa torsk" på moppen och stod efter vägen och kunde inte gå hela vägen till macken. Gissa om både mamma och jag blev glad när Na svängde in på uppfarten på sin moppe. Hurra! för min nanny Na!! Hon ger inte upp i första taget.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Storasyster

2 november 2009 16:37

Hej lillegubben!
Vad fin du är i din kungakrona. Kul att det går bra för dig och dina nya nanny. Snart kommer jag och hälsar på, hoppas jag.
Saknar er massa!
Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards