Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Titta på djuret!

Av Carl - 31 oktober 2009 02:44

  

Na är så snabb att fånga små djur. När vi var på Patong beach fångade hon en liten krabba som hon visade mig. Krabban var liten och kunde inte nypas. Den kröp omkring i hennes hand och på mammas arm. Na fångade även ett annat litet djur som jag inte har en aning om vad det var. Djuret var litet och vitt och borrade sig snabbt ner i sanden när vi släppte djuret. På bilden ser ni en gräshoppa som Na fångade på hotellet. Jätte gräshoppor har jag sett förut men det är alltid lika spännande. En gräshoppa kan inte bitas och dom är vad jag vet helt ofarliga. Jag var försiktig med gräshoppan så att den inte skulle bryta ett av sina långa ben och skada sig. Na har berättat att hon har två kaninungar hemma på campen där hon bor. Vi ska dit och titta på dom någon dag.

I kväll är det Halloween party på engelska skolan i Kamala. Jag har köpt en kostym som jag ska ha på mig i kväll. Jag ska vara utklädd till spöke!! Funderar på att åka till bygget och skrämma bygg gubbarna, ha ha!!

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Emma

31 oktober 2009 10:56

Åh, så gullig du är!!

 
farmor

farmor

31 oktober 2009 11:55

Hej Carl och ni andra! Din Na ser så rar och gullig ut så jag hoppas du får behålla henne. För din mammas skull är det också bra,för hon kan behöva "komma loss" då och då. Kan
du tänka, även idag tittar solen fram. Jag skall åka till Norra kyrkogården och sätta en lykta med tänt ljus på din farfars
grav,det är Alla Helgons Gad,då lyser hela kyrkogårdeav tända ljus,det är så vackert.
Kram från din Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

31 oktober 2009 13:05

Hej prinsen!
Igår kväll fick jag påhälsnngar av barn som var utklädda, några var spöken. Som tur var hade jag godis hemma. Vilken söt nanny du har, var rädd om henne.
Du ska veta att jag längar efter dig.
Många kramar från mormor.

 
Ingen bild

Sara

2 november 2009 21:56

Hej Carl du blir bara sötare och sötare. Idag har jag börjat jobba och Siris pappa är hemma med henne. Vet du var storasyster Hedda sa när jag berättade att barnens pappa skulle vara hemma och ta hand om Siri nu ett tag? Jo hon sa: -Men mamma, vad ska han göra när hon skriker?
Han hittar nog på nåt sa jag :-) Vad kul att det funkar bra med din nanny så din mamma kanske får lite tid över till annat ibland. Och spännande med en nanny som kan saker om djur och kan lära dej thai! kramar från Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards