Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Jag på Halloween

Av Carl - 5 november 2009 15:49

    

Så här såg jag ut på Halloween. Det är jag som ser ut som ett spöke, inte som en skalbagge. Jag var mycket nöjd med min kostym som jag hade köpt på Central dagen innan. Jag hade en eldgaffel och en väska också, det ser ni bakom mig på bilden. ALLA blev rädda för mig och skrek: hjälp ett spöke!!! Ha ha, då har man lyckats med sin maskering. Vi var på Halloween fest på engelska skolan i Kamala. Alla var utklädda och det var jätte roligt. Hela gruppen gick i samlad trupp runt till tre olika ställen och sa på samma gång: TRICK OR TREAT? GIVE ME SOMETHING TO EAT!! PLEASE. Jag fick massor med godis och kakor och åt så mycket socker så att jag hade svårt att sova på natten. Dessutom drömde jag om häxor, spöken och troll så det gjorde väl sitt till att jag sov urdåligt. Festen var kul så det var det värt, tycker jag.

För några dagar sedan var vi på en premiär öppning av en seafood restaurang i Kao lak. Min pappas gamla kollega Khun Jarupa och hennes syster har öppnat en stor, fin restaurang och Khun Jarupa blev överlycklig när pappa tackade ja till inbjudan. Vi bjöd även med Elisabeth, Beje, Carlito, Patrik, Anna och Isolde. Khun Jarupa tyckte att jag var jätte fin och hälsade mig välkommen tillbaka. Khun Jarupa har även ett hotell och där skulle jag få bo för ett mycket bra pris. Jag tackar och bockar! På festen var det några killar som uppträdde med eldfacklor och ett litet band som sjöng och spelade. Na stal showen runt vårat bord när hon la den största skalbagge någon någonsin har skådat på bordet. Vi hittade den när vi gick och tittade precis utanför restaurangen. Na lyfte upp den i "morrhåren" och tog med den till bordet och alla skrek och hoppade till när den FRÄSANDES låg på bordet. Ha, ha vad roligt det såg ut! För alla djurvänner kan jag säga att lite senare la Na skalbaggen under en buske och den såg inte ut att ha tagit skada av all uppståndelse. Skalbaggen eller vad det nu var för monster djur fräste bara och såg arg ut.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

5 november 2009 20:48

Det händer verkligen en hel som ni får vara med om där nere i Puket! Fester av olika slag minsann,ha det så roligt ni kan.Hälsning och kram till er alla från Farmor/Birgit

http://carlisurin

 
Ingen bild

Melina och Jacob

5 november 2009 22:26

Herregud vilken tur att inte vi var med när kackelackan kom fram har vi precis konstaterat, ussh ussh. Så synd däremot att vi inte fick vara med på halloween och se världens sötaste spöke!
Puss och Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards