Alla inlägg den 7 november 2009

Av Carl - 7 november 2009 11:47

      

Här har det varit Loi krathong och det firas ordentligt. Så fort det finns något att fira här så passar thailändarna på att fira. På Loi krathong hedrar man dom döda. På dagen var jag på dagis och där fick alla göra varsin båt gjord på en bit bambu inlindad i banan blad. I båten lägger man blommor och på kvällen lägger man ut båten i vattnet och skänker en tanke till någon som är död. Jag tror att man får önska sig något också, men jag är inte säker på det. På nedersta bilden ser ni mig när fröken och jag gick runt och visade barnen hur man tillverkar båtarna. Det är banan blad i massor som ligger i mitten. Alla gjorde fina båtar och alla såg olika ut. Na´s och min båt ser ni på min mittersta bild. Om ni undrar varför jag inte har några kläder på mig så beror det på att det var vansinnigt varmt den här dagen. Luften stod stilla och håret lockade sig i nacken av svetten. Det är lätt att bli lite grinig och irriterad när det är så varmt. Det var betydligt skönare temperatur på kvällen när vi var på Surin beach och tittade på uppträdanden. På översta bilden ser ni mig med en tjej som ser ut som en docka. Hon skulle uppträda lite senare och jag gav henne några dans tips. I går kväll var min pappa på begravning i Phuket town. Det var premiärministerns sekreterare som begravdes. Pappa sa att han har aldrig sett så många blommor i hela sitt liv förut. Blomsterkransar från alla möjliga länder hade skickats till begravningen. Pappa var den enda utlänningen där och pappa pratade lite med Thailands vice premiärminister. Jag har varit på en begravning här förra året. Det var mycket folk som hade samlats och alla åt och drack. Folk kom och gick hela kvällen. Jag kan inte säga att det firades men lite festligt var det i alla fall. I år fick jag inte följa med på begravning. Det kanske beror på att jag är lite klåfingrig och påhittig. En dålig kombination om man ska på begravning, tydligen. I stället fick jag stanna hemma och pyssla med mamma.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards