Alla inlägg den 10 november 2009

Av Carl - 10 november 2009 17:18

        

Så här vacker kan ett brud par vara! Titta bara så fina dom är! Jag och mina föräldrar blev bjudna på kockens bröllop och självklart var jag inte sen att tacka ja. Det är klart att jag inte vill missa en sådan upplevelse. När vi kom till bröllopet fick vi först skriva en hälsning till brudparet i en bok. Sedan fick vi fota brudparet när dom stod framför ett hjärta av blommor. Efter det fick vi bli fotade tillsammans med brudparet. Blixtrarna smattrade och jag försökte koncentrera mig att titta in i kameran men det var inte det lättaste, för det blixtrade från många håll. I entrén fanns några stora tavlor med fina foton på brudparet. Jag var tvungen att ta ett foto av fotot för det var så vackert. Bröllopet var inte alls som ett bröllop i Sverige. Allt var överstökat på en och en halv timme. Vi fick enormt god mat. Till maten serverades Cola och Fanta. Själva ceremonin hölls på scenen och avslutades med att brudparet skar i bröllopstårtan med ett långt svärd. När ceremonin var över gick brudparet runt och samlade in presenterna. I stället för vaser och brödrostar så lämnar alla ett kuvert med pengar som en present. Det blir förhoppningsvis en bra ekonomisk start för brudparet. Det är upp till var och en hur mycket man vill lämna. Jag drog till lite extra för jag gillar verkligen kocken. Rätt som det var så var lokalen nästan tom. Alla gick hem när brudparet hade varit vid deras bord och tagit emot kuveret. Mamma undrade var kaffet och avecen var, och jag undrade var festen tog vägen. Hur som helst så var det en mycket trevlig kväll som jag aldrig kommer att glömma. Vi lämnade lokalen och sprang över gatan och in på Central och köpte glass. Får man inte efterätt så får man fixa det själv!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards