Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Kalldusch, svek och språksvårigheter

Av Carl - 11 november 2009 07:30

  

Brrr, kallt men skönt!! En riktigt varm dag är det skönt med en svalkande naken dusch. Här på Surin gate där jag bor kan det bli riktigt varmt mitt på dagen. Vill man inte bada så går det lika bra att ta en dusch.

I går kväll lämnade mamma och pappa mig ensam hemma med Na för att dom skulle äta middag med några kompisar. Det gick kalla kårar efter min ryggrad när det gick upp för mig att mamma och pappa hade dumpat mig hemma med Na. Snacka om kalldusch! Jag blev riktigt förbannad. Jag skrek och bråkade på Na. Na förstod inte vad jag menade. Det enda jag ville var att springa ut och iväg till mamma och pappa. Na tog fram sin mobil för hon vet att jag gillar mobiler men det hjälpte inte. Jag blev bara ännu mera arg. När mamma och pappa kom hem sa tjejerna i receptionen att Carl har varit ledsen och Na och Carl har varit ut till receptionen. Na som inte kan engelska förklarade så gott det gick att jag hade gråtit och skrikit. I morse pratade mamma med Nueng och Nueng sa: jag frågade Na varför Na inte hade ringt efter er i går kväll när Carl var så arg och ledsen. Vadå, sa mamma. Var han så ledsen? Na hade berättat för Nueng att när hon tog fram mobilen för att göra mig gladare hade jag tagit den och kastat den i sten golvet så att den gick sönder. Na hade lite senare gått ut till receptionen och frågat om tjejerna hade vårat telefon nummer men det hade dom inte. Därför hade Na inte kunnat ringa efter mamma och pappa. Mamma och pappa åt middag och trodde att allt gick bra här hemma när det i själva verket var nästan kaos. Jag kan inte med ord förklara hur sviken jag kände mig när jag blev lämnad hemma på det sättet. Nu släpper jag inte mamma med blicken och hon får inte lämna mig en enda sekund.

I dag när vi var på dagiset blev det lite språk svårigheter för mamma och Na. Mamma var glad för att jag var glad och hon sa till Na. Carl is happy today! Na tittade frågande och smått överraskande på mamma och sa: Carl happy birthday today? Mamma sa: no no no, not happy birthday. Jag satt bredvid och log för mig själv. Snälla Na, du känner inte mig. Om det hade varit min födelsedag hade jag redan bjudit dig på tårta.

Puss från Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards