Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Bangkok Phuket hospital, igen...

Av Carl - 18 november 2009 12:16

      

Som jag skrev tidigare så kommer en olycka sällan själv. När jag var på dagis snubblade jag och drog hakan i backen. Det blev en djupt jack och jag var förtvivlad. Na var där och hjälpte mig och ringde snabbt till Dong som berättade för pappa vad som hänt som i sin tur ringde mamma som kom till dagis med gasen i botten. Vi hoppade in i bilen och åkte till en mottagning i Kamala men dom sa att det måste sys så det var bara att fortsätta till sjukhuset. På Bangkok Phuket hospital går det undan vill jag lova. Innan jag hann se nålen låg jag på rygg på en säng och blev fastspänd med en filt som hade kardborrband. Jag skrek i högan sky och Na såg svimfärdig ut. Fem stygn sydde doktorn. Det är många stygn på min lilla haka det. Antibiotika ska jag ta fyra gånger om dagen för infektionsrisken är mycket hög. Doktorn gjorde också rent mitt första sår på pannan som jag fick när jag tippade ner för trappan. Doktorn sa att det var vätska under såret. Jag var mycket upprörd när doktorn sydde ihop såret. En sjuksköterska la en operationsduk över mitt ansikte så jag knappt kunde andas. När mamma skulle dra bak duken lite fräste sjuksköterskan: don´t tuch! Då sa mamma: men han kan ju knappt andas och han ser ju inget! Jag höll på att få panik. Både vara fastspänd, inte se något och få lite luft. Det var för mycket för mig.Tänk dig själv hur det kändes. När jag äntligen fick stiga upp var lakanet blött av svett från min rygg. Det kändes som att jag hade legat där i evigheter men det tog bara några få minuter. Det är tur att jag inte är långsur. Jag blev snabbt på bra humör när jag hittade en stor pool med jätte bamsiga fiskar i. Jag har inte hunnit berätta om MINA fiskar än. Det ska jag snart göra men nu ska jag ringa till mormor och morfar på skypen.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

18 november 2009 16:33

Stackars lille vän vilken otur två dar i sträck, men kanske var
det lika bra för nu blev ju din första "smäll" omskött,vilket säkert var bra,med tanke på infektionsrisk o.s.v Bra att
ögon och tänder klarade sej. hoppas nu att det är nog för
ett tag. Som tur är glömmer barn snabbt, du ser redan glad
ut när du tittar på fiskarna. Har du eget akvarium hemma?
Det måste jag få se. Önskar dej och dina "skador" snabb
läkning, som tur är ligger "bra läkhull" i släkten.
Stor hjärtevarm kram från din Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

18 november 2009 17:11

Stackars Carl, va det är synd om dej. Jag förstår helt och fast att du fick panik när dom la en duk över ansiktet, tur att mamma var där och hjälpte dig. Hoppas nu att det inte blir några ärr efter såren.
Kram mormor

 
Ingen bild

Lennart

18 november 2009 21:26

Hej på er. Hoppas att allt går bra med såren. Här är bara bra. Kram från oss i Säter

 
Ingen bild

Isabel

19 november 2009 10:38

Jag hoppas att du mår bättre snart Carl och att stygnen läker ihop så du inte får några ärr. Jag förstår att du var irriterad på sjukhuset vem skulle inte vara det!:P speciellt när sjuksköterskor och doktorer gör sådan man inte riktigt förstår. Jag tänker på dig och hoppas att du inte har så ont.

Ta det försiktigt så du inte slår dig igen.
Kram Isabel

 
Ingen bild

Siri

21 november 2009 22:14

Hej Carl stackars dej!!! Det måste ha gjort så ont. Tur att du är så modig och glad. Och söt. Jag har också slagit mej några gånger nu när jag nyss börjat gå så det har börjat blöda. Men det har bara varit inne i munnen men mamma blir lika rädd varje gång det händer. Du vet det går lätt hål med mina sylvassa små tänder. Idag har vi varit i Hellasgården o promenerat och ätit gulashsoppa. kram på dej och dina föräldrar!

 
farmor carl

farmor carl

22 november 2009 12:17

Vad gör ni?, hoppas ni mår bra. Jag mår bättre,är feberfri nu. Får väl höra av dej när du tagit bort stygnen och simsalabim är du dej lik igen. Pussokram från din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards