Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Senaste bilderna på husbygget

Av Carl - 10 december 2009 10:24

          

Här kommer bilder på husbygget. Jag åkte upp på berget och kollade om jag kunde bistå med ett handtag på bygget. Det fanns hur mycket som helst som jag kunde hjälpa till med. Jag högg i direkt och satte igång att lyfta rör bla. Mamma råkade ställa sig på en stenplatta som höll på att torka och det var inte så populärt. En byggnadsarbetare fick ta upp plattan och sedan lägga tillbaka den igen. När han var klar med det sprang jag över dom andra stenplattorna som också höll på att torka. Jag vet inte om killen var tvungen att lägga om alla golvplattorna eller om det gick bra. Jag väger ju inte lika mycket som mamma men torkande stenplattor är ömtåliga och allt i huset ska vara perfekt. Inte en millimeter i huset får misstämma, säger pappa. Håll tummarna att allt går som det ska och att huset blir klart till jul. Om huset blir klart ska jag köpa en stor julgran!!!

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

11 december 2009 10:44

Tack för bilderna på "bygget" det ser fantastiskt ut.Jag fick
post från tomten i går med kort p en liten tomte nisse!
Gissa om jag blev glad? Tusen tack. Många varma kramar
till er alla från din Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

AlvaAdam

15 december 2009 08:40

Hej Karl,
Alva och Adam (A+A) tyckte att det var jättekul att leka med dig och Elise. Ta hand om dina katter och hälsa mamma och pappa att vi ser framemot att ses snart igen.
Tack för att vi fick besöka erat nya hus innan vi åkte hem. Vi blev helt tagna! A+A har redan flyttat in, hm..får erkänna att jag inte själv skulle tveka. Alva gillade bubbelpoolerna i VARJE sovrumssvit, Adam var extremt förtjust i biosalongen. Karl, där kommer du kunna ha många roliga kalas och partyn!!
Huset är helt fantastiskt; genomtänkt helhet med tyngdpunkt på många fantastiska detaljer, såväl estetiska, som största bekvämlighet och säkerhet; tex. illusion om att vattnet i poolen är oändligt, solsängar i poolen, säkerhets bunker, jag kan inte beskriva med rättvisa så jag slutar nu.
Nu väntar vi med spänning på slutresultatet och hur lekplats/menageriet planeras, elefant??

Hälsningar Alva, Adam och Lotta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards