Alla inlägg under december 2009

Av Carl - 23 december 2009 11:32

    

Jag tycker om vatten men jag måste erkänna att jag är en badkruka. Poolvatten är kallt och det går kalla kårar efter min ryggrad när jag kliver i poolen. Efter ett tag känns det bättre men första sekunderna är en rysare. Här ser ni mig i barnpoolen på hotellet i Kuala lumpur. Visst ser jag "biffig" ut i min flytbadräkt? Om man tittar snabbt ser det ut som jag är mycket större än jag egentligen är.


Nu ska jag berätta hur det gick för oss på Thai ambassaden i Kuala lumpur. När man ska söka visum måste man passa tider och ha alla papper i ordning. Eftersom vi har sökt visum ett antal gånger nu så var vi väl förberedda och inget fick gå fel för vi hade bokat flyget hem och Max skulle komma. Vi satt på ambassaden i två timmar och väntade på att få lämna in passen och ansökningspapperna. Jag hade sedan länge blivit mer än otålig och ville göra något annat. Jag hade gått runt många varv bland alla köande människor från världens alla hörn men nu var jag less. Mamma var törstig så vi bestämde att mamma och jag skulle gå till en affär som ligger några kvarter bort för att köpa dricka och barnmatsburkar. Förra året var vi där och affären har ett stort sortimen med barnmat. Här i Thailand finns bara två sorter som ni vet och båda är med kyckling. Mamma och jag gick dit och pappa satt kvar och väntade. Det enda pappa skulle göra var att lämna in pass och papper. Mamma hade redan skrivit på ansökan. När det äntligen blev pappas tur i kön hade pappa oturen att hamna hos en tant som inte hade sin bästa dag. Tanten sa att mamma måste personligen ta emot kvittot. Pappa förklarade att jag inte hade stått ut att vänta längre och att mamma och jag hade gått en sväng. Då svarade tanten i luckan: come back tomorrow. Katastrofen var nära och pappa sa att det var omöjligt för oss att komma tillbaka i morgon och köa igen. I luckan bredvid satt en kille som sa något till tanten. Pappa gissade att killen sa något som var till fördel för pappa. Kanske sa killen att han hade sett mig och mamma gå runt på ambassaden tills jag blev tokig. Det fanns inget vatten att köpa och det var mycket varmt. Tanten i luckan sa att pappa fick hämta oss och komma tillbaka omedelbart. Mamma och jag var i affären och hade valt ut en hel hög med goda barnmatsburkar när vi ser hur pappa kommer inrusandes i affären. På med turbon! skrek pappa. Pappas blick såg vild ut och håret stod åt alla håll för han hade sprungit hela vägen. Personalen stannade upp och tittade på pappa och undrade väl vad som hände. Vi kastade upp burkarna på disken, betalade och sprang tillbaka till ambassaden. Mamma gick fram till luckan och fick ett kvitto. Sedan gick vi ut igen. Hmm, taskig tant tycker jag. När mamma och jag var på ambassaden i Phuket för att förlänga visumet var inte ens pappa med för det behövs inte. Det var otroligt många som sökte visum nu för att åka till Thailand över jul. Vi kommer inte att söka visum den här tiden på året igen.

Vi glömde snabbt den händelsen och shoppade loss istället. Mamma och jag var i en skoaffär där det var rea. Mamma köpte fem par snygga skor och pappa svimmade nästan. Till sitt försvar sa mamma att i Thailande finns det inte så stora skor som mamma behöver.

Kram från Carl

Av Carl - 23 december 2009 11:06

      

När vi var i ett jätte fint shoppingcentra i Kuala Lumpur såg jag en trist orkester som spelade på en scen. Jag lyssnade och tittade ett tag och det var verkligen tråkigt. Jag insåg att jag måste göra något för att liva upp stämningen lite. Så fort orkestern hade spelat färdigt gick jag upp på scenen och skulle precis börja spexa när en vakt kom och slet ner mig från scenen. Mamma stod en bit ifrån och småskrattade lite. Mamma har alltid koll på vad jag gör även om hon håller sig lite i bakgrunden. Jag blev vansinnigt arg och förolämpad. Här försöker man bjuda på sig själv och få alla på gott humör, och vad är tacken för det?! Jag skrek och sparkade men vakten var mycket större än mig så jag var så gott som chanslös. När jag hade lugnat ner mig lite såg jag att många hade sett vad som hänt och såg genast mycket gladare ut. Så på sätt och vis så hade jag lyckats liva upp stämningen, även om det inte var på det viset det var tänkt från början.


Det går inte riktigt som min storebror Max hade tänkt sig heller. Max skulle ha landat i morse men planet är tokförsenat. Troligtvis landar Max sent i natt istället. Jag väntar otåligt.

Kram från Carl

Av Carl - 21 december 2009 18:05

Vill bara tala om att allt är bra med oss i Kuala Lumpur. Nu hinner jag inte skriva om mina upptåg här, jag gör det lite senare. Som vanligt har det hänt en hel del men ni får vänta med att läsa om det. Om allt går som det ska så hämtar vi passen på Thai ambassaden i morgon och sedan bär det av mot Phuket igen. Min storebror Max kommer och hälsar på oss på onsdag. Max ska stanna i tre veckor och vi längtar jätte mycket tills Max kommer. Jag ska visa Max allt jag har lärt mig, och det tar tid det!

Kram från Carl

Av Carl - 20 december 2009 09:57

   

Snygg tomteluva, eller vad tycker du? Jag trivs bra i den och har på mig den rätt så ofta. I dag är det 4:e advent och jag önskar alla en trevlig sådan. Själv ska jag flyga till Kuala lumpur i dag. Vi ska dit på minisemester och fixa nytt visum. Kuala Lumpur är en modern och fin storstad. Jag har nämligen varit där förut så jag vet vad jag pratar om. Det ska bli skönt att komma iväg ett tag och när vi kommer hem är det förhoppningsvis snart dags att flytta in i huset. Det ska däremot bli jobbigt att lämna Kling & Klang själva här på hotellet. Jag har pratat med en av tjejerna i TV-teamet som bor här och hon ska släppa in kattorna på kvällen och släppa ut dom på morgonen. Det stryker omkring stora kattor och hundar här på nätterna och dom vill bråka med Kling & Klang. Vänta ni bara till mina kattor blir stora då kommer alla elaka kattor och hundar att åka på stryk av Kling & Klang.

Så det så!

Ha en bra dag, Kram från Carl

Av Carl - 16 december 2009 18:03

    

Här ser ni ett av mina rackartyg. När inte mamma ser smyger jag fram till skostället och tippar omkull det. Skostället går i bitar och skor flyger åt alla håll. Då kommer mamma springandes och jag smiter från brottsplatsen. Skostället är av plast och mamma tycker att det är jättefult så det gör inte så mycket om det blir skadat. Varje gång som jag har tippat omkull skostället går det att plocka ihop det igen. Det är värre med porslin. Porslin går sällan att laga och har det en gång gått i tusen bitar så är det för alltid förstört. Skostället är en nödlösning som vi har här på hotellet, det är därför mamma tycker att det är så fult. Det bor ett TV team här på hotellet som ska göra en såpa om Håkan i baren. Tjejerna tycker att jag ser ut som "Den vilde babyn". Jag har själv inte sett eller läst Den vilde babyn men jag ser framemot att göra det. Har du sett den babyn? Är jag lik honom?

I går skrev jag att det var Kling som åkte in på sjukan men det var helt fel av mig. När jag tittade efter såg jag att det är Klang som är sjuk och inte Kling. Stort misstag av mig, jag ber om ursäkt för det.

Kram från Carl

Av Carl - 15 december 2009 17:50

    

Oj, oj Kling blev sjuk och vi åkte till en klinik för att ta reda på vad som var fel. Personalen på hotellet skrattade när mamma och jag sa att Kling måste till doktorn för att han är sjuk. Är man sjuk ska man bums gå till doktorn annars kan det bli värre. Kling var så trött och ville inte gå ut. Kling ville bara ligga i knät och sova hela tiden. Jag tyckte att Kling luktade konstigt också. Veterinären sa att Kling hade feber och gav honom medicin. I sju dagar ska Kling ta medicin morgon och kväll. Hos veterinären träffade jag en kattunge som var så pytteliten att den nästan inte syndes. Kattungen var verkligen gullig men Kling&Klang är finast av alla!! Nu håller jag båda mina små tummar att Kling blir frisk.

Kram från Carl

Av Carl - 15 december 2009 17:32

      

För några dagar sedan blev det klart. Kattungarna ska heta Kling & Klang! Det är ett passande namn för dom ska vara kattpoliser här på hotellet och hålla ordning på både personal, gäster och eventuella inkräktare. Namntipset fick jag av Elise, Isolde, Adam och Alva. Tack så mycket! Tack för alla andra förslag som jag också fick. Jag tycker så mycket om kattungarna och gör mitt bästa för att lyfta upp dom med huvudet uppåt och fötterna nedåt. Ibland blir det helt fel och jag lyfter upp katten upp o ner. Då kommer alltid någon springandes och vänder på katten. Ibland på dagarna tar jag och katterna en promenad runt på hotellet och kollar så att allt ser bra ut. Jag är noga med att katterna inte går på vägen för en kväll var det en stor hund som attackerade en av kattungarna. En vänlig själ här på hotellet räddade kattungen genom att gå emellan den stora hemska hunden och den lilla försvarslösa kattungen. Phu, det hade kunnat sluta illa det. Vilken rysare! Katter har ju nio liv, det är tur det.

Kram från Carl

Av Carl - 13 december 2009 10:52

  

I morse överraskades pappa och jag med varsin lussebulle till frulle. Både mamma och pappa åt upp sina lussebullar, men jag var lite skeptisk till min. Jag undrar vad är meningen med en lussebulle egentligen? Vad har lussebullen för historia och var kommer den ifrån? Hela frukosten satt jag och grubblade över alla dessa frågor kring min lussebulle. Lucia var en vacker tjej som levde på 300-talet men hon åt väl inte lussebullar? Eller..? Vet du något om detta?

Hur som helst: Ha en trevlig Lucia!!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards