Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Carl - 30 januari 2010 18:29

  

Min lilla prinsessa Elise och hennes pappa har åkt hem till Sverige idag. Mamma och jag åkte till Kamala beach idag och sa hej då. Pappa ligger fortfarande i sängen och har ont, ont i ryggen. Innan vi åkte till Kamala talade mamma om att Elise och hennes pappa ska åka hem och när vi skulle säga hej då sa alla att Elise ska åka hem idag. Vadå åka hem?! Vi säger hej då varje gång Elise och jag ska åka till våra respektive hem. Vi ses ju alltid snart igen. Nu börjar jag fundera på om det är så att Elise har ett annat hem och att det ligger långt bort. Det känns tungt och tråkigt om mina misstankar stämmer. Att inte få träffa Elise och hennes pappa mer är ofattbart tråkigt.

Hoppas ni snart kommer HEM igen (hit alltså)

Snyft från Carl

Av Carl - 30 januari 2010 04:53

         

Som jag skrev i förra inlägget så var det min pappas födelsedag igår. Pappa visste inte att det var ett stort sällskap som satt i restaurangen och väntade på pappa på morgonen. Gissa om pappa blev förvånad när han såg alla som satt och väntade. Bredvid pappas plats vid frukostbordet fanns blommor och presenter. Pappa sa: Mhe, man skulle kunna tro att jag fyller jämt. Pappa blev helt tagen på sängen, kan man säga. Dagen innan fick pappa ryggskott och det var ännu värre nästa dag. Pappa tog sig knappt ur sängen och haltade fram till frukostbordet. Pappa har minst ont när han sitter eller ligger så att vara uppe och gå är idag helt otänkbart. Pappa fick två spel, ett Backgammon och ett Jenga, servettringar och en bok som heter Toys for boys. Av mig och mamma fick han en skulptur av sig själv. I tre veckor har en konstnär arbetat på skulpturen. Konstnären ville själv komma till oss och överlämna sitt verk. Pappa tappade hakan när han tittade ner i lådan och fick syn på sig själv. Konstnären sa att några som sett skulpturen tyckte att det liknade Michael Douglas. Anna och Patrik hade med sig en kladdkaka som en svensk tjej hade bakat. Den tjejen har ett "svenskt" cafe´i Bangtao där vi har varit och fikat förut. Kladdkakan var utsökt god! Till kakan drack alla vin med bubblor och skålade för pappa. Efter frukosten gick pappa in och la sig. Då hade städerskorna varit in och bäddat och dekorerat sängen med rosblad! Resten av födelsedagen spenderade pappa i sängen för han har så ont, så ont.

Vi har inte flyttat än men nu är det nära.

Hurra hurra! för min pappa.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards