Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Carl - 12 februari 2010 18:00

Den här fina utmärkelsen har jag fått av Kaela










  














Med utmärkelsen följer vissa regler och de är:




- Thank the person who nominated you for this award.
- Copy the award and place it on your blog.
- Link to the person who nominated you for this award.
- Tell us seven interesting things about yourself.
- Nominate seven bloggers.
- Post links to the seven bloggers you nominated

 

 Intressanta saker om mig? Hmmmm.....

 

Ofta när jag ska äta så sätter jag mig ner på marken och sitter där tills jag ätit färdigt.

-Detta beror på att jag ofta suttit med personalen bakom bardisken och ätit med dom. Jag sitter även med byggnadsarbetarna på deras lunchraster och äter. Dom sitter också på golvet.

 

Jag är hemligt förälskad i en tjej på dagis som heter Moana.

-Fröken skvallrade för mamma att jag ofta delar med mig av mina saker till Moana men inte till dom andra barnen.

 

När jag blir bajsnödig håller jag för näsan och säger: phu!

-Ibland gör jag det för sent.

 

Min favorit film är Djungelboken

-Vi har en TV i bilen och när vi är ute och åker tittar jag på filmer och allra helst vill jag se Djungelboken. Lilla killen påminner ju lite om mig, jag ska snart också bo i djungeln. ( I djungeln fast i ett hus)

 

Jag tycker mycket om blommor

-Så fort jag får chansen så vattnar jag blommor. Jag vattnar både här på hotellet och i huset. Jag vattnar om och om igen...

 

Jag kan ge "slängkyssar"

- När jag säger hej då till någon ger jag även en "slängkyss". På thai heter det ungefär chongchock eller något liknande. När min nanny Na säger det så slänger jag iväg en slängkyss och den vi säger hej då till blir så glad.

 

En puss ger mycket tillbaka

-När mamma blir arg på mig av någon anledning brukar jag ge mamma en puss och då är hon inte arg på mig längre. Pappa brukar säga att jag vet hur man gör en tjej glad igen.

 

 

Tack Kaela som nominerade min blogg!

 

Det står att jag ska nominera sju bloggar men jag har inte så många bloggar att nominera för jag hinner inte läsa andras bloggar. Jag nominerar de få bloggar som jag brukar läsa:

 

Mita

Snuttegubbe

Elise och Isolde

Janet

Kyssars

 

Link finns till dessa bloggar till höger

Tack, bye bye och slängkyss från Carl

 

 


 



















Av Carl - 12 februari 2010 16:49

ext" cols="50" rows="20" style="margin-bottom: 5px; width: 515px; height: 500px;">

  

Ny gissningstävling! Kan du gissa vad kocken håller på med? Jag slår vad om att du ALDRIG kan gissa vad han sysslar med. Som du ser är det ingen maträtt som han håller på att tillreda. Du ser en gaffel och ett järnrör. Vad ska han ha det till?

Hoppas att någon ens kommer i närheten av rätt svar!

I morse vaknade jag med ett ryck och sprang upp ur sängen. Jag skyndade mig till mammas sängbord och tände lampan. Mamma sa att jag skulle gå och lägga mig igen men jag var övertygad om att jag hade försovit mig och att jag skulle missa en dag på skolan. Jag tog mammas mobil och satte den mot örat. Mamma tog den och tittade på klockan. Men Carl, sa mamma, klockan är bara kvart i sju, kom och lägg dig. No, no, nooo! sa jag. Jag har lärt mig att säga no på dagis. Jag skyndade mig ut till kattorna för att fråga om dom var hungriga. Katten Kling-Tiger sov men vaknade när jag lyfte upp honom. Kling-Tiger började spinna och jag kramade honom som jag alltid brukar göra. Mamma kom upp och gjorde ett nytt försök att få mig att sova men icke sa Nicke, jag var pigg som en mört! Vi åt frukost, duschade och vattnade blommorna sedan åkte vi till sjukhuset och träffade Dr Sante´. Jag fick en vaccinationspruta och blev som vanligt arg för det gjorde ont. Nu väger jag 13,7 kg och är 90 cm lång. På vägen hem åkte vi till en affär som ska sy gardiner till oss och där beställde vi massor med kuddar till sängarna och sofforna. Det kommer att bli så fint! Den 17/2 kommer det två personer som ska jobba och bo i huset. Det betyder att vi ska flytta in senast den 17/2!!! Jippiii!!!!

Kram från Carl 


Ps. upptäckte att igår var det 1 år sedan jag började blogga. Tänk vad tiden går!

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards