Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Carl - 25 februari 2010 12:07

Nu var det länge sedan jag hörde av mig. Jag ska kortfattat berätta lite av det som hänt. Vi har flyttat från hotell lägenheten till huset. Det känns otroligt bra att äntligen vara på plats. Som ni minns skrev jag att det var ett par som skulle bo i huset och jobba som maidar. Paret kom och flyttade in men efter två dagar flyttade dom hem till norra Thailand igen. Frun fick ont i ryggen och kunde knappt gå. Na och en annan tjej från bygget ryckte in och jobbar nu i huset. I april ska Na´s två tjejer flytta tillbaka till hembyn och då flyttar Na och hennes man in i maidavdelningen. Na ska då jobba som maid och nanny. Det känns tråkigt att tjejerna ska flytta för jag tycker så otroligt mycket om dom.

Mamma har hunnit fylla år också, tyvärr hann jag inte skriva en grattis blogg för tiden räcker inte till. Grattis i efterskott mamma! Mamma fick åka till ett fint spa och njuta på sin födelsedag. Jag var med pappa, Melina och Jakob.

Nu har vi precis kommit hem från en ö som heter Koh Yao Yai. Jag tror att ön heter så. Carl Duvemark fyllde år och släkt och vänner träffades på ön och firade honom.

Mina katter Kling Tiger och Klang Singa skulle bo kvar på hotellet och där var det tänkt att dom skulle få ett bra liv. Det finns många vilda katter som stryker omkring och då är det bra att ha två vaccinerade, rena och fina katter som jagar bort oönskade katter från hotellet. Det finns även andra djur som två katter kan hålla borta från hotellet, tex råttor, insekter och ormar. Alla utom två hotellgäster har älskat mina snälla och gosiga katter. Personalen tycker att det är jobbigt att behöva ge dom mat varje dag och därför togs ett onaturligt dåligt beslut av Nueng. Nueng har utan att prata med mig sparkat ut kattorna från hotellet. Hon har skickat iväg dom till campen där byggjobbarna bor. Mer än så vet jag inte. Ingen har sagt något till mig. Det var Na som på sin knaggliga engelska som försökte berätta för mamma att något hänt med kattorna. Mamma trodde inte sina öron. Vi ska nu åka och leta efter kattorna. Jag känner att jag håller på att bli jävligt förbannad på Nueng och resten av personalen. Återkommer när jag vet mer.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards