Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Carl - 26 februari 2010 10:53

                  

Anledningen att vi åkte till den här ön som heter den långa ön var att Carl fyllde 30 år. Släkt och vänner samlades på ön och dom flesta bodde i samma bungalow by som vi. Stranden såg ut som en paradis strand och jag trivdes utmärkt. Jag kunde gå in och ut genom vår bungalow precis som jag ville. Några tokigheter hann jag med och jag skrämde slag på både mamma och pappa. Första kvällen skulle jag bara känna på en strålkastare. Det var en 500 watts lampa och det gjorde mycket ont. Jag skrek och blev både arg och ledsen. Jag fick ha is på händerna och sedan smörjde jag in mig med alovera. Dagen efter hade jag en blåsa på lillfingret och en på ringfingret. En annan sak jag hann med var att gå upp i rök. Vi satt i skuggan och pratade när mamma tittade i min blöja och sa: nu måste vi gå på toa och byta blöja. Jag hade alltså bajat och luktade lite illa. Mamma vände på huvudet och sa något och då gick jag. Två sekunder senare reste mamma på sig och upptäckte att jag var borta. Mamma gick iväg och letade efter mig men hittade inte mig. Mamma ropade på mig och frågade personalen om dom sett mig. Pappa, Melina och Jakob letade och alla ropade: CARL, CARL!!

Ingen hittade mig och tillslut gick alla till vår bungalow och upptäckte att dörren var låst. Mamma knackade på dörren och sa: Carl, knacka om du är där. Jag kan knacka för det har städerskorna på hotellet lärt mig. Dom knackar på dörren och säger: Housekeeping! Jag knackade på dörren och alla andades ut när dom äntligen hittade mig. Mamma sprang till receptionen och hämtade en reservnyckel för vår nyckel var inne i bungalowen. Jag hade bara gjort som mamma sa och gått hem för att byta blöja. Lite senare öppnade jag Melinas nagelack och målade båda benen, händerna och solstolen med Melinas fina, dyra nacgelack.

Jag hade en riktigt rolig mini semester

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards