Alla inlägg den 6 april 2010

Av Carl - 6 april 2010 11:03

  

Thailändarna firar inte påsk men det gör jag. Jag har fått påskägg av både mormor, morfar och gammelfaster. Påskäggen tog slut snabbt och jag ser redan framemot nästa påsk. På påskafton åt vi åt Janssons frestelse, sill och köttbullar. Alla utom jag fick en snaps men jag hade kul i alla fall. Mormor fyllde år på påskdagen och då åkte vi till Indigo Pearl och åt brunch. Tyvärr krånglar kameran och jag kan inte ladda över bilder från den men jag ska laga den så fort jag hinner. Jag fick inte följa med på brunchen. Dong och jag var hemma och förmannens fru såg efter oss. Na har åkt hem till norra Thailand och kommer inte hem förrän den 18e. Det är tomt och jag saknar henne. Na ska lämna sina tre barn till sin mans föräldrar. Na har tagit beslutet att barnen ska gå i skola och bo i norr. Na och hennes man ska bo i maid avdelningen i huset och jobba hos oss. Na ska skicka hem pengar till barnen varje månad och åka hem och hälsa på nästa år. Livet kan vara tufft.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards