Alla inlägg den 10 april 2010

Av Carl - 10 april 2010 12:30

Som ni vet bor vi nu i huset och storm trivs. Det enda som fattas är ett namn på huset. Vi har kört fast och kommer inte på något bra namn. Vi har spånat på många ideér men inget klickar riktigt. Huset ligger på ett berg i Surin med en fantastisk utsikt. Vi har pratat om namn som innehåller ord som: sky, view, hills mm. Vi har diskuterat om det ska innehålla: villa, residence eller baan och sedan ett ord typ diamond eller något annat fyndigt. Baan betyder hus på thai men det känns lite uttjatat nu.

Snälla kom med ett eller flera förslag!

Kram från Carl

Av Carl - 10 april 2010 12:04

 

Jag blev bjuden på något som heter: Baby shower av min klasskompis Siams mamma. Siams mamma heter Charlie och hon har adopterat en liten flicka från ett barnhem i Bangkok. Flickan heter Suri och hon var snäll och lugn. Baby shower har mamman egentligen innan barnet är född men eftersom Suri är adopterad så blev det ett välkomstparty när Suri hade anlänt redan. Suri bjöd på tårta och rosa bakelser. Tårtan stod på ett mycket lågt bord och jag satte mig bredvid tårtan för jag vill sitta så nära tårtan som möjligt. Huxflux vred jag på mig och råkade stoppa foten i tårtan. Min lilla fot blev full med grädde och mamma ursäktade oss och torkade av min fot. Vi kände bara två personer på partyt och man vill ju göra ett så bra intryck som möjligt men det gick inge vidare. När det var dags för Charlie och Suri att öppna presenterna gick jag fram och hjälpte till. I ett av paketen fanns fina rosa kläder och jag ville visa dom för mamma. Snabbt som bara den snurrade jag runt och drog kläderna över bordet mot mamma. Typiskt nog drog jag kläderna över tårtan. Det var andra barn på festen också. Dom barnen var från England och dom var enormt väluppfostrade. Nu undrar jag vad som uppskattas mest: ett väluppfostrat barn som inte gör mycket väsen av sig eller ett barn som bjuder på några skratt och är liksom mera med? Min mamma var helt slut när vi kom hem från festen så jag tror hon föredrar det första allternativet...

På kvällen var jag hemma med mormor, morfar och Anita. Vi åt, drack och läste böcker. Mamma och pappa var på Supper Club och åt middag. När dom skulle gå hem blev dom stoppade av en tjej som sa att hon hade varit på samma party som mig och mamma tidigare på dagen. Hon skrattade och berättade för pappa vad jag hade haft för mig på partyt. Hon ville att vi skulle ses igen!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards