Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Carl - 14 maj 2010 17:09

    

Hör och häpna, min katt Tiger har flyttat hem! Jag är så glad för nu är vi återförenade, Tiger och jag. Tyvärr lever inte tvillingbrorsan Singa längre och det är jag ledsen för men enormt glad är jag för att Tiger finns. Så här gick det till: Campen där Na bodde innan hon och hennes man flyttade in hos oss är stängd nu. Det var inget bygge på gång och byggarbetarna tog jobb på andra ställen runt om på ön och campen slog igen. Tiger bodde på campen och dom han bodde hos skulle flytta. Mamma sa till Na att hon var orolig för att Tiger inte skulle trivas i sitt nya hem. Inte visste vi heller var Tiger skulle flytta. Tänk om han blir lämnad kvar helt själv? Na drog iväg på moppen med sin man och kom strax tillbaka med Tiger i famnen. Jag bjöd Tiger på mjölk och matrester bestående av en mexikansk take away blandning. Sedan visade jag Tiger runt och förklarade att nu ska du bo här. Tiger var med på noterna och protersterade inte ett dugg. Tiger bor på bottenvåningen med Na och Tepp. Där kan Tiger komma och gå som han vill för det finns ett smalt fönster som han kan hoppa in och ut genom. Tiger är lite fegare och lugnare än vad hans bror Singa var. Singa var tuff och självständig medans Tiger springer runt ens ben och pratar hela tiden. Det är tur att Tiger är lugna av sig för Tepp var orolig att Tiger skulle ge sig på deras fina fåglar. Tepp behöver inte oroa sig för Tiger tittar inte ens åt fåglarna. Pappa protesterade inte ens när Tiger skuttade upp för trappan och hälsade. Skönt att Tiger är hemma igen! Jag ska aldrig mer låta någon annan ta hand om honom.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards