Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Tredje gången gillt

Av Carl - 18 maj 2010 14:41

    

Jag skrev ett låångt inlägg men på något konstigt sätt försvann allt jag hade skrivit. Började skriva igen men då hackade det till i elen och internet försvann några få sekunder och vips var allt jag skrivit också borta. Då ruttnade jag och stängde igen datorn. Vad hade jag skrivit om då? Jo, bilderna idag är från när fotografen och hans team var här och fotade huset. Fotografen sa att självklart ska ni som bor i huset vara med på bild också. Jag blev mutad med en tablettask för att vara med på bild. Jag hade så mycket spring i benen och tyckte att jag hade gjort mitt framför kameran redan. Tänkte börja förhandla om två askar men man ska inte vara girig så jag nöjde mig med en ask. Jag skrev även om vår grillkväll med pappas kompisar. Vi bjöd på grillat, pepparsås och potatisgratäng. Pappa tyckte att mamma hade köpt hem enormt mycket kött och pappa sa: det där går aldrig åt! Mamma sa att det som blir över fryser vi in och äter en annan dag, om det blir något över...Ni kan ju själv gissa hur det gick. Pappas killkompisar tyckte att det var sååå gott och backade både både en och två gånger. Vips så var allt slut. Na och Tepp hann inte ens smaka på "farang maten". Dom häpnades över hur mycket killarna åt. Na och Tepp tycker att det är så spännande med våra konstiga matvanor. Dom äter bara thaimat och aldrig något annat. Mamma och jag lovade att vi ska grilla en annan kväll och då ska dom äta så mycket dom bara orkar.

Hemresedatumet närmar sig med stormsteg och inte vet jag hur vi ska kunna lämna detta hus. Visst ska det bli kul att åka till Sverige men att lämna allt och bara åka, känns konstigt. Det ska bli roligast att träffa alla mina nära och kära där hemma. Speciellt roligt ska det bli att träffa farmor som jag senast såg i september. Det är länge sedan nu, men snart ses vi igen farmor! Första dagarna ska vi bo i gammelfaster Anitas lägenhet i Skanstull, sedan blåser jag upp till Sundsvall och boar in mig hos mormor och morfar i Bergafjärden.

Det skrivs och pratas mycket om oroligheterna i Bangkok. Här på Phuket märks inget och ingen tror att oroligheterna ska nå Phuket. Det bokas på förfullt inför nästa högsäsong och troligtvis kommer det inte att märkas här men i Bangkok kommer det väl att sätta sina spår.

Nu ska jag gå och lägga mig och titta på tecknat. I morgon är det skola igen och det är såååå roligt!!!

Kram från Carl 

 
 
farmor

farmor

19 maj 2010 17:50

Hej Carl!
Ett par gånger har samma sak hänt mej,jag har skrvit ett långt inlägg och plötsligt fösvinner det.Förstår inte vad det beror på.Men nu lyckades du och vilka fina bilder! Tror du att farmor kan
få tinga på ett kort där mammaopappa står med
dej emellan sej? Det är så himla fint.
I dag har jag haft besök av din kusin Dinah och
lilla Leona,Som är en riktig vildbasare far runt
som ett jehu.
Det vackra vädret fortsätter,så jag kan sitta på balkongen och titta på skatorna som byggt sitt
bo i ett stort träd på grannens tomt.
Hej och kramar till er alla tre från din Farmor.

http://carlisurin

 
Mita

Mita

23 maj 2010 09:10

Vilka vackra bilder på en vacker familj!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards