Alla inlägg under maj 2010

Av Carl - 8 maj 2010 09:52

             

Detta är villa Zamani från sin allra bästa sida. Zamani betyder bla modern och det passar utmärkt eftersom villan är modern och inte byggd i thai stil. Tackar för dom fina namn som ni kom med som förslag. Jag har valt några ut några bilder på rum som ni inte sett förrut. Självklart sätter jag in fler bilder på rum som ni redan har sett om ni vill det? Vi har gått igenom alla blder och försökt välja ut dom allra bästa. Det har tagit tid vill jag lova för fotografen tog MÅNGA bilder och dom flesta blev riktigt bra. Fotografen var här i två dagar och hade fem assistenter med sig. Att han hade fem assistenter stoppade inte mig, mamma och pappa från att springa runt och fixa med blommor och dukningar mm.

I dag har mamma, Na och jag köpt lakan, kuddar, kastruller mm till Na och Tepp. Vi har handlat på "lokala" butiker här i byn. Mamma och jag hittade stora, snygga silverljuslyktor för 10kr st och jätte fina grillspett för 6kr st. Ett litet missförstånd uppstod när vi skulle köpa lakan till Na. Mamma ville köpa hela sett med lakan till Na men underlakan fanns inte. Hur än mamma försökte förklara så verkade det omöjligt att köpa underlakan. Na hade valt ut ett fint sett med blommor och blad och mamma ville så gärna hitta underlakan men det gick inte. Tillslut försökte säljaren förklara att thailändare inte använder underlakan. Men, sa mamma ni kan ju inte sova på madrassen! Mamma ska köpa underlakan på en annan affär och sen får Na bestämma själv om hon vill ha det eller inte.

Kram från Carl

Av Carl - 8 maj 2010 09:21

   

För några dagar sedan flyttade Na och Tepp in i nedersta våningen i huset. Na och hennes kompis Soay kom till huset med Na´s kanin. Pappa tappade hakan och frågade: men var ska den där kaninen bo?! Na skrattade och sa att hennes kanin skulle precis påbörja sin långa resa hem Na´s barn i Changraj. Soay skulle åka hem för att hälsa på och då var hon snäll och tog med sig kaninen. Två dagar tar det att bila från Phuket till Changraj. Na hade två kaniner förut men den ena kaninen fick flytta hem till Na´s syrra i Bangkok. När kaninen och Soay hade åkt kom flyttlasset bestående av svarta plastsäckar och två fågelburar. Nu kvittrar det vackert från bottenvåningen i huset. Pappa sa inget om fåglarna.

Fotografen har skickat bilderna på huset och snart ska jag visa dom för er.

Kram från Carl

Av Carl - 5 maj 2010 16:12

Hej hopp! Här händer det grejer och vi har lyckats boka om hemresan. Vi kommer hem den 27/5. Pappa har som dom vuxna brukar säga "häcken full" och det är omöjligt att åka tidigare. Mamma sa att hon och jag kunde åka som planerat hem den 13/5 men pappa vägrar vara själv här. I dag flyttade Na och hennes man Tepp in och dom verkar trivas. Jag har knäppt kort och sätter in dom så fort jag hittar sladden som behövs för att föra över bilderna från kameran till datorn. ALLT är bort plockat och undanstädat i huset för fotografen har varit här i två dagar och plåtat som en galning. Fotograten var riktigt duktig och våra förväntningar är skyhöga...

Jag fyller år den 30/5 och den 29/5 kommer jag att åka till Sundsvall. Jag är lite av tidsoptimist men jag ska greja det. Jag hoppas att jag kan få träffa min farmor, gammelfaster Anita, Melina, Max, Sofie, Svea, Johan, gudmor Sara med familj, Karro mfl den 27 0ch 28/5. Allt är möjligt, tänk positivt.

Kram från Carl

Av Carl - 3 maj 2010 12:49

  

Förra veckan när jag var i skolan blev det lite tjafsigt på lunchen. Jag ville inte sitta still utan gick runt och enligt fröknarna störde jag ordningen i matsalen. Flera gånger blev jag tillsagd att gå och sätta mig men jag vägrade. Tillslut blev jag så arg och sa ifrån på skarpen. Då åkte jag ut från matsalen och fick sitta själv med en av fröknarna i vårat klassrum. Den fröken som jag fick sitta med pratar engelska och jag förstod verkligen inte vad hon pratade om och vad problemet var. Jag log det bredaste leende jag kunde och var så snäll som man bara kan vara. Fröken var arg och babblde på och sa att jag uppfört mig illa. Vadå illa?! Det var jag som blev utslängd från lunchen! Tillslut blev klockan 12 och mamma kom för att hämta mig. Fröken berättade vad som hänt och mamma såg inte förvånad ut. Fröken sa att det var omöjligt att ha mig i matsalen och att jag vägrade lyssna på lärarna. Vi åkte hem och mamma talade om för mig att jag måste göra som jag blir tillsagd på skolan. Jag har inte många skoldagar kvar innan vi ska åka till Stockholm. Tiden bara rusar iväg och snart är det dags att packa väskan och åka. När vi kommer hem är det inte länge kvar innan jag fyller år. I år kan man säga att jag fyller jämt, för jag fyller 2 år. I år ska jag fira min bemärkelsedag i Sundsvall. Senast den 28:e maj ska jag åka hem till mormor och morfar. Jag ska fira min födelsedag i Stockholm också men det blir lite innan jag jag verkligen fyller. Det är fler i släkten som fyllt år och jag har varit usel på att blogga den senaste tiden. Först fyllde mormor år och då skrev jag ingen riktig grattis blogg. Sedan fyllde Melina år och då skrev jag ingen heller. Slarvigt av mig! Jag ska skärpa mig både med bloggandet och på skolan.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards