Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Carl - 14 augusti 2010 16:53

            

Har ni sett vilken storfiskare jag är!! Titta på bilden när vi sitter i båten och drar upp en gädda, cool va? Moppa hade köpt med sig en ny plastlåda som han skulle ha all fisk i som vi skulle dra upp. Men första kvällen när vi kom fram till stugan var jag lite frusen och då fick jag ta ett bad i den plastlådan. Det blev min badbalja och vi fick ha fisken i den gamla lådan istället. Vi fick: många fina stora aborrar, två stora harrar och tolv gäddor. Vi fick även en liten öring och en liten harr men moppa tyckte dom var för små och släppte tillbaka dom. Mommo drog upp en stor gädda på första kastet precis utanför stugan. Jag blev enormt imponerad! Förutom allt fiskande har vi jobbat en hel del och ätit super god mat. Smörstekta aborrefiléer, moppas stora gravade havsöring och rökt älgskav är några av delikatesserna som serverades. Mommo och moppa har tidigare byggt en bastu som jag bastade i en kväll. Härligt att sitta i bastun och titta ut över sjön och filosofera över livet.

Vi blev bortbjudna på middag en kväll men det skriver jag om nästa gång.

Tack snälla mommo och moppa för allt!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards