Alla inlägg den 5 september 2010

Av Carl - 5 september 2010 17:51

      

Idag bjöd jag min farmor, Anita och Gunnar på lunch hemma hos mig. Mina föräldrar och min mormor hjälpte mig med förberedelserna. Jag bjöd på köttfärsbiffar med soltorkade tomater och fetaost, till det serverade jag rotgrönsaker som jag ugnstekt. Till efterätt åt vi mandelflarn som mormor hade gjort och till det åt vi glass och drack kaffe. Farmor hade bakat en mandeltårta som vi också åt av till kaffet. Som ni ser på bilden mumsar jag på choklad. Jag fick en påse med mina favorit chokladbitar av farmor. Jag älskar nämligen Belgisk choklad! Farmor var som vanligt enormt tjusig. Farmor hade på sig en kostym och en mycket fin sidenblus. Bälte, armband, skor, scarf och väska allt från Louis Vuitton. Alla bleknar i farmors glans, tänk att jag har en så elegant farmor.

När mina gäster kom hade jag somnat för jag var helt slut efter alla förberedelser och tänkte bara sova en liten stund. Jag blev väckt och efter ett tag var det full fart igen. Efter all mat gick vi till en lekpark och jag åkte rutchbana och matade en docka som jag hittade. Så fort jag ville ha hjälp med något ropade jag på GUUUUNAAAR, han är så snäll och hjälper mig med allt. Tyvärr tar allt roligt slut och alla åkte hem. När jag blev själv satte jag mig på köksbordet och luktade på blommorna som jag hade fått av Anita och Gunnar. Blommorna doftade ljuvligt gott! Anita hade plockat av egen skörd och mitt bland blommorna fanns en doftört som var fantastisk. Pappa sa att det doftade som en god parfym. Jag luktade och sa: pafyym!

Tack för att ni kom till mig och förgyllde min dag

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards