Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Carl - 7 oktober 2010 02:00

Min första dag i skolan blev inte riktigt som jag tänkt mig men den blev ganska bra i alla fall. Skolan var ombyggd och entre´n var flyttad, vi hade ett nytt rum att vara i och min grupp var delad i två delar. Moana var som tur var i min grupp men Sky som är lite äldre än mig var i den andra gruppen. En av lärarna var ny och en av mina fröknar var i den andra gruppen. Till en början tyckte jag att det var roligt att vara tillbaka. Fröken sa till mamma att det var inga problem för mig att komma tillbaka till skolan och att mamma kunde gå och sätta sig i biblioteket och vänta. När jag upptäckte att mamma var borta skrek jag så mycket så att det hördes in till biblioteket och då kom mamma tillbaka. Resten av dagen tyckte jag inte var så rolig och jag sa att jag ville åka hem. Dagen avslutades med lunch och vi får alltid flera små portioner av olika maträtter. Godast den här dagen var thaisoppan. Jag doppade kycklingklubban i soppan och sörplade på så sätt i mig soppan. Då sa en av fröknarna åt mig att använda skeden istället. Till efterrätt fick vi päronskivor och det tyckte jag var gott. Jag ville ha mer och sa som jag då brukar göra: MEEELA!! Ingen förstod så klart vad jag menade. Mamma lärde mig att jag måste säga: more, please. Jag gjorde det och då fick jag lite till. Det är inte lätt när man inte förstår ett ord och ingen förstår vad jag säger. Självklart kommer jag snabbt att lära mig engelska också. Hur ska jag annars få min vilja igenom?

Kram från Carl

(jag har bilder från min första skoldag men dom kommer senare)

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards