Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Det går bra nu

Av Carl - 3 november 2010 02:00

För er där hemma som undrar hur jag har det och hur det går för mig kan jag bara tala om att det går fin, fint! Amy (min fröken) talade om för mamma att jag är JÄTTE DUKTIG på skolan. Amy sa att hon hade varit lite orolig först hur det skulle funka för mig att stanna ända till 14.30 på dagarna. Med tanke på att jag blev hysteriskt förtvivlad så fort mamma försvann ur min närhet första dagarna så kan jag förstå att hon undrade hur det skulle gå. Men "skam den som ger sig", som man säger. Jag tränade och övade i många dagar och tillslut förstod jag att alla barn är här utan sina föräldrar. Det går inte alls att bara lämna mig och smita iväg nu, nä, nä! Jag är stor och kräver en förklaring när det händer något. Nu vet jag att jag får vara på skolan själv tre dagar i veckan och det är jag glad för. Amy berättade för mamma att jag pratar mycket men ingen förstår ett ord av vad jag säger. Det gör inget, alla förstår ju varandra på ett eller anat sätt i alla fall. På vår snack time och på lunchen försöker jag äta så mycket som möjligt och på vilo stunden somnar jag som en stock. När mamma kommer och hämtar mig blir jag så glad och jag försöker då berätta allt som jag har gjort under dagen. Sist sa jag: äta druvor, spotta ut. Jag berättade att jag hade ätit vindruvor och spottat ut kärnorna. Men det första jag utbrast när mamma kom var: Väskan, mamma väskan! Mamma hade inte med sig sin väska som hon alltid bär på!!! Jag trodde hon hade glömt den någonstans men mamma berättade att hon hade lämnat den i bilen. Phu, jag blev lite rädd ett tag. Jag är en uppmärksam kille!

Det går bra nu!

Kram från Carl

 
 
Mita

Mita

3 november 2010 06:40

Härligt Carl att det går så bra för dig i skolan!

Vi åker ner den 20 januari och stannar i två veckor, längtar så!!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
farmorcarl

farmorcarl

3 november 2010 09:29

Hej på er!
Det var glädjande se att allt är bara bra.
Snart kan du nog prata så dom andra förstår vad
du säjer.Talar din fröken bara engelska,inte thai?
Ja,det blir nog så att du snart lär dej båda,du
har snabb uppfattningsförmåga.

Sköt väl om er alla tre.Kram Farmor

http://carlisurin

 
Kaela

Kaela

3 november 2010 20:23

Det var verkligen uppmärksamt av dig Carl!

Kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Siri

4 november 2010 11:05

Hej Carl, du är duktig! Jag protesterar inte när mamma går sin väg från dagis men jag är van och jag står och tittar långt efter henne, eller pappa. Jag trivs på mitt dagis Myran och vill inte flytta. I måndags var vi och hälsade på min gamla förskola och det var jättekul men på kvällen blev jag lite orolig och sa bestämt Gå till Myjan, jag!!!Du kommer ju att prata flera språk så du har väl en hel del ord att fundera på. Själv ekar jag när storasyster säger nåt och lär mig av henne. T.ex kan jag säga - Nej inte nu - Sen! Det använder jag ofta. -Dumma mamma! är också kul att säga kram från Siri

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards