Alla inlägg den 7 november 2010

Av Carl - 7 november 2010 05:36

Jag har inte skrivit på flera dagar och det beror på att jag har lånat ut modemet till gästerna som hyr villan. Internet slutade plötsligt att fungera i huset och service inriktad som jag är lånade jag ut vårt modem så att gästerna kan surfa runt. Nu blir det tyvärr svårare för mig att blogga men det ska väl lösa sig snart. Min faster Elisabeth och hennes Beje har kommit hit och vi har varit ute och ätit. I dag ska vi träffa dom igen. Annars rullar dagarna på som vanligt här. Förutom sist när mamma och jag körde till skolan. Mamma pratade i mobilen med pappa som var i Bangkok över dagen. En polis vid en korsning såg det och stoppade oss. Det är förbjudet att parat i mobilen och köra samtidigt, sa polisen. 400 bath i böter blev det och mamma fick åka till polisstationen och betala det innan hon fick tillbaka körkortet. Så kan det gå. Att en hel familj åker på samma moppe är det ingen lag på men det är ingen mening att diskutera utan bara betala och se glad ut. Pappa har varit i Bangkok och köpt en minibuss. Den ska vara i villan och i den får alla gästerna plats. Det var lite roligt när pappa och Dong skulle bestämma dag för att hämta bussen. Dongs mormor spådde och siade om vilken som var den bästa dagen att hämta denna fina, nya minibuss på. Endast tre dagar i november var bra dagar att hämta bussen. Det var bara för pappa att inställa sig på det. Många thaiare är enormt skrockfulla och det är viktigt att tyda dessa spådomar och tecken. Allt kan bli helt fel annars. Dong och en till kille körde hem bussen och resan gick bra. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards