Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Här ska vi bo sen

Av Carl - 17 november 2010 05:58

         Här kan ni se var vi ska bo i Sverige till hösten. Det är ett stort hus som ska byggas om till flera lägenheter. Tre meter i takhöjd och stora fönster blir det. Det ser inte så fint ut nu men efter ombyggnaden så kommer det att bli så fint och jag längtar redan tills inflyttning. Kom ihåg dessa bilder tills ni får se nästa gång, ni kommer att bli mycket förvånad över hur fint det kommer att bli. Vi ska ha en egen uteplats där pappa ska grilla varje dag. Jag ska få ett eget litet rum där jag ska titta på filmer så ofta jag vill. Vi ska flytta in till hösten, i och för sig ska vi till Thailand igen då men då vet jag att jag har mitt lilla rum att komma tillbaka till. 


I går kväll var jag ledsen och upprörd. Jag ville inte vara hemma längre. Jag sa: åka iväg, åka mormor morfar, åka flygplan. Jag hämtade min ficklampa och tog mamma i handen och gick till dörren. Åka morfar, sa jag. När jag inte fick det började stora tårar rulla ner för mina kinder och jag grät. Det är inte ofta jag är ledsen men igår kväll var jag det. Det blev lite bättre när jag ringde hem till mormor och morfar men bra blev det inte. Sedan gick jag och la mig men trots att jag var så trött var det svårt att somna. Det första jag sa när jag vaknade i morse var: Åka morfar!


I dag känns det lite bättre. Vi är vi vid poolen på golfbanan. Jag leker med två nya kompisar som heter Christian och Kalle. Pappa och deras föräldrar spelar golf. Vi tog vår nya minibuss hit till golfbanan. Med oss har vi Wat och en till tjej som heter Oh och vi har busat vid och i poolen. Jag råkade ramla ur min lilla båt och kom under vattnet en sekund. Självklart blev jag rädd men det gick bra. Christian och Kalles föräldrar kommer från Stockholm och köpte pappas hus för länge sedan. Dom ska vara här i tre veckor. Jätte kul!


Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

17 november 2010 13:02

Hej Carl.
Vi längtar också efter dig. Men håll ut snart så träffas vi! Njut av det varma vädret och bada så mycket du kan, snart kanske du kan simma. Men du bör ha mamma eller pappa med dig när du badar. Här är det kallt -5 just nu, ja det är väl inte så farligt, det blir väl kallare, vintern har bara börjat.
Många kramar från mormor och morfar.

 
Mita

Mita

17 november 2010 18:09

wow, vilken jättekåk!

http://rocotopeppers.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards