Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Carl - 4 januari 2011 06:22

Vi lämnade underbara Sydney och reste i två dagar innan vi kom fram till Melbourne. Vi har bott på två olika hotell/B&B. Det ena var värre och dyrare än det andra. Anledningen till dom skyhöga priserna är att ALLA Australienare semestrar nu och alla vill bo efter kusten. Vi visste inte om vi skulle skratta eller gråta när i checkade in på våra rum. Jag var snäll och sa att det var mysigt. Här i Melbourne har vi tagit in på ett super mysigt hotell som heter Blackman,               ( www.theblackman.com.nu )Det är så designat och snyggt. Jag bara älskar det här stället. Landsbygden i Australien var då inte min grej alls.

Här kommer några bilder från kryssningen. Håll till godo!   

Här ser ni mig och mamma framför ett mega stort träd på en ö som heter Russel.

   Här har jag träffat jultomten och en liten fransman. Jultomten var också på Russel.   Här åker jag speedboat. Båten heter MacAttack och fanns på Bay of Island.    Jag trodde först att det var hajar som kom fram till båten men sedan förstod jag att det var delfiner.     

Det är jag som finns under den blåa huvan. Jag somnade efter 3 min och tur var det. Det gick undan när båtkaptenen gasade på. Vi flög fram och vattnet sprutade! Mamma hade gjort sig fin i onödan...


Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards