Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Carl - 9 januari 2011 00:45

  

Här ser ni mig på julafton. Vi har ätit en brakmiddag, är mätta och belåtna. När vi kom till hytten låg det en liten tomtestrumpa på min kudde med godis i. Jag tyckte det var en trevlig överaskning.

Kram från Carl

Av Carl - 9 januari 2011 00:30

Här ser ni mig i huvudstaden Wellington. Staden är känd för att det ofta blåser otroligt mycket här. När vi klev av båten och gick mot "shuttlebussen" blåste det så mycket och mamma sa: håll i hatten! Jag höll i min solhatt för allt vad tyget höll. Till alla vi mötte ropade jag: HÅLL I HATTEN!!! När vi kom in till stan tog det inte lång tid innan det blev fint väder och solen sken. Vädret slår om väldigt fort i New Zealand och Australien. Vi bestämde oss för att ta ett gammalt rälståg som gick rakt upp för ett berg. Resan tog ca 6 minuter. Det var roligt att åka det gamla tåget, tyckte jag i alla fall.    Här ser ni mig och pappa på en gata i Wellington. Vi har ätit lunch på restaurangen som ni ser på nästa bild.   Den här restaurangen som heter Hougan & Brown kan vi verkligen rekommendera. Det var inget turisthak precis. Vi hade fått tips om den här restaurangen, annars hade vi aldrig hittat den.   Här åker vi det gamla tåget uppför berget. Det gick inte fort men det var en stor attraktion i staden. Jag köpte en liten modell av tåget som ett minne. Senare under resan tappade jag tåget på en av restaurangerna på båten. Vi gick till receptionen på båten  och där låg mitt tåg och väntade på mig. Ibland har man tur!   Längst upp på berget fanns ett gammalt tåg uppställt som såg precis ut som det gjorde förr i tiden. Vi provsatt där ett tag innan vi åkte tillbaka ner till stan igen.


Nu har vi kommit till Port Campbell och allt går bra. Vi har varit borta länge nu och det ska bli spännande att komma tillbaka till Phuket och skolan igen.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards