Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Tåg i Dunedin

Av Carl - 13 januari 2011 08:00

Här har vi kommit till pyttestaden Dunedin som har 110.000 invånare. Som ni ser åkte vi på en tågresa upp i bergen. Tågresan tog 2,5 timme, 1 timmes uppehåll och 2,5 timmes resa tillbaka till Dunedin.

Jag hade bokat biljett flera veckor tidigre och tur var det för det blev fullsatt. Det var många som ville uppleva New Zealands spektakulära natur.

Jag hade tur för jag fick en stor soffa för mig själv. En guide berättade att tåget som vi åkte med var mycket gammalt och järnvägen byggdes för jätte länge sedan.

Så här såg det ut när vi klev av tåget. Vi hamnade i en liten by som jag inte ens minns namnet på.    

Lokala polisstationen


Vi fikade, sedan var det dags att hoppa på tåget som stod på perongen och väntade och åka tillbaka.

  

      

Jag blev lite trött och la mig där väskorna vanligtvis placerades förr i tiden. Tuff tuff tåget var sövande men jag lyckades hålla mig vaken.

Kram från Carl       

 
 
Ingen bild

Siri

13 januari 2011 11:04

Hej Carl,
vad mysigt ni verkar ha det och tänk att ni är tillsammans hela tiden, det skulle jag också vilja vara med mina föräldrar, men det går fint att vara på dagis med, jag har mina kompisar och fröknar och vi bakar och ritar och leker på gården. Storasyster Hedda och de andra stora barnen åker skridskor idag, tänk att vi också ska bli så stora kram Siri

 
Mita

Mita

13 januari 2011 17:31

Oj vilken resa och vilken läskig bro!

http://rocotopeppers.blogspot.com

 
Ingen bild

mormor

13 januari 2011 19:55

Hej Carl
Tänk vad mycket spännande som du varit med om medan vi bara skottar och skottar. Det tycks aldrig ta slut, den här snön. Men snart så träffas vi och då får du berätta för moppi (morfar) och mormor allt du varit med om.
Många kramar från mormor
P.s Moppi hälsar också, han är på ishockey i kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards