Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Carl - 23 januari 2011 20:30

  

I Sydney finns ett jätte stort Zoo som jag besökte. Det var riktigt roligt att titta på alla fina djuren. Girafferna var coola. Jag blev imponerad av deras långa halsar. 

   Här tittar jag på läskigt krokodiler. Ser ni lappen på min rygg? Där står det vad jag heter och om jag tappat bort mamma och pappa så kan den som hittar mig ringa till mina föräldrar. Det är lätt att tappa bort varandra i folkvimlet. 

  

Ser ni koalan? Den satt och sov och rörde sig inte ur fläcken. Vi läste att koalan sover hela dagen och rör sig bara 4 minuter per dag. Vilket liv!

     Det var mycket att titta på och många intryck. Tänk att det finns sådana här konstiga djur.

   Ett zoo med en fantastisk utsikt och Sydney bjöd på strålande väder. Vi var alla möra i benen när vi skyndade iväg för att hinna med sista båten till Darling harbour där vi bodde under våra dagar i Sydney. Jag var riktigt trött och sov länge dagen efter. Det var långt att gå runt på zoo och ännu längre blev det för mig som sprang zickzack hela dagen. 

Kram från Carl

Av Carl - 23 januari 2011 07:15

   Här tittar jag på fiskar och andra konstiga djur. Fiskarna och dom andra djuren kan man titta på om man går till ett stort akvarium som finns mitt i Sydney. Jag sprang fram och tillbaka och tittade och pratade om allt jag såg. Det fanns mycket att titta på och jag fick aldrig nog. Jag var intresserad av allt jag såg men hajen var jag rädd för.

   Så här läskig ser en riktig haj ut. Jag tyckte den var otäck och varken mamma eller pappa fick gå nära den. AKTA HAJEN! ropade jag upprepade gånger.

   Den här filuren var betydligt gulligare. Men roligast av allt var det att få träffa Nemo!

   Har ni sett så fin han är! Jag har bara sett Nemo på film förut. Ni kanske har sett filmen: Hitta Nemo. Det är en spännande och bra film om hur Nemo tappar bort sin pappa och hamnar i ett akvarium. Nemo lyckas ta sig därifrån tillslut. Jag undrar hur han hamnade här? Efter några timmar ville min pappa gå ut från akvariumet och äta något. Jag tyckte inte att vi hade tid att äta när det fanns så mycket att titta på och det uppstod en liten konflikt om hur vi skulle göra. Konflikten löstes smidigt när jag fick köpa en blå bläckfisk i affären som jag tog med mig på lunchen. Ännu en rolig dag på vår resa!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards