Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Såg en haj i Sydney

Av Carl - 23 januari 2011 07:15

   Här tittar jag på fiskar och andra konstiga djur. Fiskarna och dom andra djuren kan man titta på om man går till ett stort akvarium som finns mitt i Sydney. Jag sprang fram och tillbaka och tittade och pratade om allt jag såg. Det fanns mycket att titta på och jag fick aldrig nog. Jag var intresserad av allt jag såg men hajen var jag rädd för.

   Så här läskig ser en riktig haj ut. Jag tyckte den var otäck och varken mamma eller pappa fick gå nära den. AKTA HAJEN! ropade jag upprepade gånger.

   Den här filuren var betydligt gulligare. Men roligast av allt var det att få träffa Nemo!

   Har ni sett så fin han är! Jag har bara sett Nemo på film förut. Ni kanske har sett filmen: Hitta Nemo. Det är en spännande och bra film om hur Nemo tappar bort sin pappa och hamnar i ett akvarium. Nemo lyckas ta sig därifrån tillslut. Jag undrar hur han hamnade här? Efter några timmar ville min pappa gå ut från akvariumet och äta något. Jag tyckte inte att vi hade tid att äta när det fanns så mycket att titta på och det uppstod en liten konflikt om hur vi skulle göra. Konflikten löstes smidigt när jag fick köpa en blå bläckfisk i affären som jag tog med mig på lunchen. Ännu en rolig dag på vår resa!

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Storasyster

23 januari 2011 18:53

Hej världens finaste lillebror!
Tack snälla snälla för fina sjalen/halsduken. Hade på mig den idag :) Vad kul du ser ut att ha i akvariet. När vi var i Kuala Lumpur förra året så var vi också på ett liknande, mycket häftigt.
Vi håller på att leta för fullt efter biljetter till april så vi kan komma och hälsa på dig.
Hälsa mamma massa och tacka också.
Stor puss till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards