Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Carl - 26 januari 2011 06:30

Vi bilade i två dagar från Sydney till Melbourn och bodde på risiga hotell. Det var galet många turister och hotellpriserna var skyhöga trots dålig standard. Alla Australienare var ute och semestrade. Det var jullov och början på deras sommar. Värsta semesterveckorna på året. Alex hade rätt som sa att det var inte så mycket att se på landet. Dåliga restauranger och fullt med folk. Det var riktigt trevligt att komma fram till Melbourn. En dag när vi var ute och gick fick jag syn på ett monster i en soptunna. Jag gömde mig bakom trädet men monstret såg mig och jag sprang och gömde mig längre bort.

Pappa han inte gömma sig för monstret och då gick det så här:

  

Och så här:

     

Pappa var starkare än monstret och kunde ta sig loss som tur var. Jag tvivlade aldrig på att det skulle gå bra. Men håll med om att det ser läskigt ut.

  

Så här fint är det i Melbourn. Vi hade det jätte bra här, och vi stannade fyra dagar. Den här fina dagen åt vi super god lunch vid vattnet. Jag åt pasta och mamma och pappa åt Australienska lammkotletter.

 

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards