Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Carl - 4 februari 2011 06:30

Wat och Bat har skaffat sig en liten söt hundvalp som heter Lion. 

Får jag lov att presentera Mr Lion:

   Lion är urbusig och springer runt mig i cirklar. Lion lärde sig snabbt att när jag är lite för hårdhänt springer han kors och tvärs så att jag inte får tag på honom. 

       Lion blir glad när han ser mig för han får så mycket uppmärksamhet av mig och det gillar han. Jag tog med mig honom på en cykeltur och det var uppskattat må ni tro.

     Wat tycker jag jätte mycket om. Visst blev jag super besviken i höstas när det gick upp för mig att Na inte fanns kvar men det är glömt nu. Det tog tid för Wat att "jobba" sig in hos mig men tillslut lyckades hon. Första tiden slog jag henne och var rätt otrevlig mest hela tiden, men Wat gav inte upp och tillslut bestämde jag mig för att hon faktiskt var helt ok. Nu är Wat mer än ok och jag stortrivs i hennes och Lions sällskap. 

   Måste berätta en rolig sak. Mamma och pappa har hela tiden kallat Wat för Wat. Nyligen klämde Win ur sig att Wat utalas: Waath. Wat betyder tempel. Mamma och pappa har hela tiden ropat på tempel när dom har ropat på Waath. Alla har tyckt att det låter roligt men nu vet mamma och pappa hur hennes namn uttalas. Själv förstår jag inte vad dom pratar om. För mig heter hon Villa Mani. Jag har under en längre tid sagt att jag vill åka till Villa Mani och alla har trott att jag menar huset som heter Villa Zamani men jag menar ju att jag vill åka till min vän. När vi åker till Villa Zamani så har ju jag uppfattat det som att det är Waath vi åker till eftersom hon alltid är där och tar hand om mig. Alltså är det hon som är Villa Mani.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards