Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Carl - 7 februari 2011 11:00

Jag har haft fullt upp med att göra i ordning vägen upp till villan. Som ni såg tidigare var det en traktor och en ångvält som breddade och plattade till vägen. Dagen efter lades cementen på ena sidan av vägen och på vägen till Surin Gate. Nästa dag kom cementen till andra sidan vägen. Det var inte lite cement som gick åt, det slutade aldrig rinna ur cementbilen! 

     Så här fin blev vägen mellan Surin Gate och templet.

   När cementen stelnat så tog jag en premiertur med Dong. Bat sopade och sopade på cementen.

   Visst blev det fin?

   Titta noga så ser ni en nyfiken munk som tittar ut från byggbaracken. Pappa ställde sin byggbarack där för länge sedan och vips flyttade det in en munk där. Munken bor fortfarande kvar och har "boat" in sig ordentligt.

   Några hade gummistövlar och några hade inte på sig det.    Efter ett tag var jag tvungen att sätta mig och vila benen. Det tar på krafterna att vara byggarbetare. Men sopen släppte jag inte ifrån mig i första taget.

   Ännu en arbetsdag är över och det var dags att åka hem.

   Måste säga att jag är mer än super nöjd med resultatet. Känns bra att vara helnöjd med något man har åstakommit. Finns inget värre än att bara bli halvnöjd. 

I morgon ska jag till skolan igen. Det är inte lika roligt att åka dit när vi bor i villan för jag tycker det är så roligt att vara här.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards