Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Grattis mormor på födelsedagen!

Av Carl - 4 april 2011 00:15

I dag 4/4 fyller min snälla, omtänksamma och fina mormor år. Jag önskar dig en fantastisk dag med blommor och tårta!  


I dag på din födelsedag har jag valt att sätta in bilder från igår då jag var ute på promenad här i byn. Jag hoppas att din dag i dag blir lika fantastisk som min dag var igår. Jag hade inget särskilt att göra så jag gick en långpromenad. Jag stannade och tittade på fåglar som såldes i en liten affär på en bakgata här mitt i byn. Jag ville gärna ha en fågel men man måste ta väl hand om en fågel och jag vill inte lämna bort den när jag åker härifrån. I stället hittade jag en låtsas fågel med stora vingar som står på en träbit. Mamma tyckte inte att den var fin, och om jag ska var ärlig så tyckte väl inte jag det heller. När vi skulle gå vidare så gav tanten som jobbade i affären den till mig och jag blev glad. För jag tänkte att den här prydnadsaken kan jag ge till Bat istället och han blir säkert jätte glad. Med den stora fågeln i famnen gick jag vidare till en liten restaurang som ligger bakom hotellet. Precis när maten kommer på bordet får jag syn på en gammal gumma som håller på att fånga upp fiskar från en liten fiskdamm. Jag sprang såklart dit och satte igång att hjälpa till. Den gamla gumman hade gett fiskarna för mycket mat och vattnet hade surnat. Några fiskar hade redan dött och vattnet måste bytas. Hon och jag fångade upp fiskarna tillsammans och jag tyckte det var så roligt.

  Det tog lite tid men om man är två så borde det gå dubbelt så fort.

  Det gäller att ha tungan rätt i munnen om man ska lyckas fånga dom små snabba fiskarna. Det tog inte lång tid förrän flera medhjälpare var på plats.

  När jobbet var klart frågade en flicka om jag ville ha några fiskar som tack för hjälpen. Okej! sa jag. Jag fick röda, en svart och några svart/vita fiskar att ta hem i en vattenflaska. Fiskarna ska jag ta med till villan för där har jag en STOR kruka med fiskar och växter i. 

 Ser ni fiskarna i vattenflaskan? Tror ni Bat blir glad för fågeln? När jag kom hem tvättade jag den och då kom det fram fina färger på vingarna. 

  Ni måste hålla med om att det var en bra dag för mig igår. Mormor, jag hoppas och önskar att din dag blir lika bra som min dag var igår. Om du hade varit här skulle jag ha gett dig mina fiskar och många kramar och pussar!   

Stor grattis från mig och mina föräldrar  

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

6 april 2011 12:03

Hej Carl.
Ett tack till er alla för den fina blomgruppen som jag fick på min födelsedag. Jag blev så glad. Jag fick en fin födelsedag, många som hörde av sig och många som tittade in. Det är kul att fylla år eller hur??
Du tycks ju också ha haft en fin dag, du får vara med på många trevliga upptäckter. Hoppas att Bat gillar fågeln. Kram till er alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards