Alla inlägg den 11 april 2011

Av Carl - 11 april 2011 16:04

Nu är vi tillbaka på Phuket igen och i dag var jag och mamma på stranden hela dagen. Vi var först till en lekpark och busade sedan gick vi till stranden och började med en god lunch. Vi åt kyckling i yellow curry powder och drack watermellon shake. Jag beställde själv vattenmelon shaken. Jag sa: WATERMELLONSÄJK! Servitören förstod exakt vad jag ville ha. Efter lunchen satt jag på toaletten ett tag och sedan badade och simmade jag lääänge. Vi grävde gropar som jag hoppade ner i och sedan grävde vi igen gropen med mig i och då satt jag fast ett tag.Varje gång lyckades jag ta mig lös och då gjorde vi om samma sak igen. Det var roligt att vara i Penang men det är skönt att vara hemma igen. Här får ni se några bilder från vår resa.

   Så här ser personalen ut på hotellet. Gammeldags, engelsk stil med höga strumpor. Fram till 50-talet var Penang en Engelsk koloni och det har satt sina spår.   Här är jag på hotellrummet och det är full fart som vanligt!

   Här är jag i lobbyn och sitter stilla i några sekunder.   Här sitter pappa och jag mitt emot receptionen. Lika som bär? I alla fall klädstilen. Jag fick en ny tröja och den påminner om pappas. Min tröja har ett lejon på bröstet och jag kan ryta som ett lejon. Ni kanske undrar vad jag har i påsen bakom ryggen? I påsen har jag 2 st ballonger som jag ville bära med mig överallt.   När man åker taxi är det lätt att man blir lite pumsig och slummrar till ett tag. Vi är påväg till ett shoppingcentra för att äta lunch och kanske fynda något. Jag fick en bilbarnstol och vi köpte en ny resväska. Det är mycket dåligt med bilbarnstolar här i Thailand och jag blev så glad när jag fick syn på en affär som hade bilbarnstolar för lite större killar som mig.   Här ser ni mig när vi är på en restaurang och jag har beställt in en fiskbit. Jag åt upp hela portionen för man blir hungrig av att resa. Jag tittade på Bamse under nästan hela middagen. Det är min lilla DVD spelare som jag tittar så intensivt på.

   Efter middagen åkte vi hem till hotellet och jag beställde in ett glas mjökl i baren.    Skål på dig fassan!   Tänk att det är så gott med mjölk.   Jag drack o drack...   Innan jag gick och la mig knäppte vi några kort runt poolen.   Visst ser det mysigt ut?   Hotellet var det inget större fel på. Personalen var trevligt men dom hade ingen koll på bra restauranger. Penang var helt ok men jag kommer aldrig mer att åka tillbaka hit. Det finns alldeles för många intressanta ställen att besöka. Shanghai och Seul lockar en globetrotter som mig här näst!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards